این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۷، شماره ۳، صفحات ۲۸۷-۳۰۲
عنوان فارسی
تحلیل رضایتمندی مشتریان درکتابخانههای دانشگاهی با استفاده ازمدل ماگال: مطالعۀ موردی کتابخانۀ مرکزی دانشگاه شهیدچمران اهواز
چکیده فارسی مقاله
هدف: طی سالهای گذشته مفهوم رضایتمندی در حوزۀ کتابداری و علم اطلاعات تکامل یافته و امروزه به رایجترین شاخص عملکرد کتابخانهها مبدل شده است. درپژوهش حاضر در صدد هستیم تا با استفاده از مدل ماگال به مطالعه و بررسی عوامل اثرگذار بر رضایتمندی مشتریان از خدمات ارائهشده بهوسیلۀ کتابخانۀ مرکزی دانشگاه شهید چمران بپردازیم. روش: پژوهش حاضر از نوع پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه است. جامعۀ آماری پژوهش را همۀ اعضای کتابخانۀ مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل دادند. تجزیه و تحلیل نهایی روی 250 پرسشنامۀ بازگشتی انجام شد. دادههای گردآوریشده با استفاده از نرمافزار SPSS 19 و AMOS 19 تحلیل شدند. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که کیفیت اطلاعات ارائهشده با ضریب 61/0 بیشترین تأثیر را بر رضایتمندی مشتریان دارد. مؤلفۀ سودمندی درکشده با ضریب 31/0 دومین عامل اثرگذار بر رضایتمندی مشتریان این کتابخانه است. سه متغیر پیشبین کیفیت اطلاعات، خودکارآمدی مشتریان و کیفیت خدمات کارکنان، به ترتیب بیشترین تأثیر را بر سودمندی درکشده توسط مشتریان این کتابخانه دارند. همچنین یافتهها نشان داد که تأثیر کلی خودکارآمدی مشتریان بر رضایتمندی اعضا 22/0 است. اصالت: نتایج این پژوهش به مدیریت و کارکنان کتابخانۀ مرکزی دانشگاه شهید چمران در ارائۀ هر چه بهتر خدمات کتابخانهای و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان این کتابخانه کمک میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An analysis of customer satisfaction in academic libraries using MAGAl model: A Case study in central library of ShahidChamran University (SCU)
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose:In recent years, the concept of satisfaction in the field of library and information science have evolved, and today has become the most widely used performance indicators. The purpose of this paper is to use of Magalmodel to study the factors that influence customer satisfaction with central library in ShahidChamran University and to determine the level of the overall satisfaction of the customers of the customers of this library. Methodology:The study was carried out using a survey methodology. The survey instrument was a questionnaire. The study populationwascomposed ofall members of Central Library in ShahidChamran University. A 250 questionnaire were returned and using SPSS19 and AMOS 19 were analyzed. Findings: The findings of this study showed that provided information quality has the largest influence of customer satisfaction with a factor of 0.61. The second most influential factor is perceived usefulness with a factor of 0.31. Three predictor variables are the effect of the information quality, customer self-efficacy and staff service quality that had the highest influence on perceived usefulness of library's customers. The findings also showed that customer self-efficacy with a total value of 0.22 is influence on library's customer satisfaction. Originality:The results of this research can help manager and library staff at Central library of Shahidchamran University in providing better library services. Also, the results of thisstudycanhelpincreasecustomer satisfaction level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احسان گرایی |
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
معصومه پیروزفر |
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
صبا سیامکی |
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_51127_c866ad1838f1cf82e7b621fcbc07d8a9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات