این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، جلد ۴۷، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۵۸

عنوان فارسی یکپارچه‌ سازی کتابخانه ‌های دیجیتالی با محیط‌ های یادگیری مجازی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این تحقیق بررسی متون مربوط به یکپارچه‏سازی کتابخانه‏های دیجیتالی با محیط‏های یادگیری مجازی برای شناسایی مسائل اساسی این حوزه است. روش: در این پژوهش، پایگاه‌های اطلاعاتی با ترکیبی از کلید واژه‌های « Learning Management System»، «Digital Libraries»، «Library Resources»، «Virtual Learning Environment»، «Integration»، «Linking»، «Course Management Software»، «Challenges»، «Course Management System»  و منابع وب جست‌وجو شدند. در مجموع، 37 منبع تفکیک و محتوای آنها ارزیابی و تحلیل نهایی شد. یافته‏ها: یافته‏های این تحقیق نشان داد که سه مسئلۀ اساسی در زمینۀ یکپارچه‏سازی کتابخانه‏های دیجیتالی با محیط‏های یادگیری مجازی وجود دارد که عبارتند از مسائل فناورانه، سازمانی و محتوا و منابع. ‏ترکیب کتابخانۀ دیجیتالی و محیط یادگیری مجازی، امکان دسترسی یکپارچه به منابع و خدمات کتابخانه را برای جامعۀ دانشگاهی در محیط یادگیری فراهم می‏کند. کتابداران نیز باید نقش‏ خود را بازتعریف کنند و نقش‏های جدیدی را بر عهده بگیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Integration of Digital Libraries with Virtual Learning Environments
چکیده انگلیسی مقاله Objective: This study aims to review the literature on integration of digital libraries and virtual learning environments (VLEs). Methodology: For the purpose of this study, various databases were searched based on a combination of important keywords such as Learning Management System, Digital Libraries, Library Resources, Virtual Learning Environment, Integration, Linking, Course Management Software, Challenges, andCourse Management System. In total, 37 sources were classified and their content was analyzed. Findings: The study indicated that the main issues of integration of DL and VLEs are technical issues, organizational issues, resources, and content. Integration of DL and VLEs provides academic community with integrated access to library resources and services. Also, the study indicated that librarians have to redefine their profession and role and take on the new roles.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر مجیدی |
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی شعبانی |
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jlib.ut.ac.ir/article_36416_984836715e2b4dfbcd2e1284c1a1cd59.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات