این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۸، صفحات ۷۵-۹۶
عنوان فارسی
تاثیر سازمانهای یادگیرنده بر مزیت رقابتی و نوآوری سازمانی با نقش متغیر میانجی خلاقیت
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق ، تاثیر سازمانهای یادگیرنده بر مزیت رقابتی و نوآوری سازمانی با نقش متغیر میانجی خلاقیت (مورد مطالعه شرکت صنایع غذایی بهروز) ، براساس چارچوب و مدل مفهومی مورد تحلیل قرار گرفته است. این پژوهش دارای یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی است. جامعه آماری تحقیق از کلیه کارکنان و مدیران شرکت که 194 نفر می باشند ، تشکیل شده اند و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 79 نفر محاسبه گردیده است. همچنین در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات از چهار پرسشنامه مزیت رقابتی ، سازمانهای یادگیرنده ، نوآوری سازمان و خلاقیت که همگی استاندارد می باشد استفاده شده است که روایی آن مورد تایید کارشناسان و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شده است که تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، در دو سطح تجزیه و تحلیل توصیفی، و تجزیه و تحلیل استنباطی، انجام گرفت. طبق نتایج بدست آمده از تحلیل های آماری، سازمانهای یادگیرنده و ابعاد آن (محیط یادگیری ، فرآیند یادگیری و تقویت یادگیری از سوی رهبری سازمان) بر مزیت رقابتی و نوآوری سازمانی با نقش متغیر میانجی خلاقیت در شرکت صنایع غذایی بهروز تاثیر دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of learner organizations on competitive advantage and the organization innovation by creativeness variable
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, we tried to find out about the impact of learning organizations on the competitive advantage and organizational innovation with the role of the intermediary variable of creativity (studied by Behrouz food industry), which has been analyzed based on the framework and conceptual model. This research has a main hypothesis and three sub-hypotheses. The survey population consists of all employees and managers of the company, which has 194 people, as the statistical population of the research, and the sample size is calculated on the basis of Cochran's formula of 79 people. In this study, four competency questionnaire, learning organizations, organizational innovation and creativity, all of which are standard, have been used for gathering information. Its validity has been confirmed by experts and its reliability has been confirmed by Cronbach's alpha method. SPSS and LISREL software were used to analyze the data. Analysis of the collected data through questionnaires was carried out at two levels of descriptive analysis and inferential analysis. According to the results of statistical analysis between independent variables (learning environment, learning process and learning enhancement by the organization's leadership), there is an impact on competitive advantage and organizational innovation with the role of mediator of creativity in Behrouz food industry
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پروانه گلرد |
الهه حسنی |
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_12498_11be7c634eda55c3cfc01766e6dbf64f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643620.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات