این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۲، شماره ۳۱، صفحات ۹-۲۶

عنوان فارسی رابطه هوش هیجانی با عملکرد مدیران رسته های ماموریتی ناجا
چکیده فارسی مقاله هدف از تحقیق حاضر آگاهی از رابطه هوش هیجانی با عملکرد مدیران رسته های ماموریتی ناجا می باشد. تحقیق حاضر از نظر ماهیت توصیفی بوده اما از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه این تحقیق شامل کلیه مدیران میانی رسته های ماموریتی ناجا است که در جایگاه شغلی 13 به بالا در سال 1391 مشغول به خدمت بوده اند و حدود 15000 نفر می باشند. که نمونه ای با حجم 310 نفر به روش تصادفی انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر شامل دو پرسشنامه هوش هیجانی سیبر یاشرینگ با 36 سوال و پرسشنامه عملکرد یا کارایی سالیانه کارکنان که از پایایی و روایی قابل قبولی برخوردار هستند می باشد. نتایج تحقیق حاضر که با تجزیه و تحلیل داده ها در نرم افزار spss و با آزمونهای ضریب همبستگی، آزمون T و آزمون واریانس انجام گرفت نشان داد که: اولا بین عملکرد مدیران و مهارتهای خودانگیزی، خودآگاهی، خود کنترلی، هوشیاری اجتماعی و مهارتهای اجتماعی و هوش هیجانی کلی رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد. ثانیا هر چند که میانگین هوش هیجانی مدیران در رسته های مختلف ماموریتی متفاوت است اما با توجه به آزمون F و سطح معنی داری به دست آمده این تفاوت معنی دار نمی باشد. به عبارت دیگر مدیران رسته های مختلف ماموریتی از نظر هوش هیجانی تفاوتی آماری ندارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش، هیجان، هوش هیجانی، عملکرد،

عنوان انگلیسی The relationship between emotional intelligence and performance of Naja managers.
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is informing about the relationship between emotional intelligence and performance of Naja managers. The type of this research is applied and the data have been collected via descriptive – survey method. The universe of this study consists of all Naja middle managers in different ranks who had been worked in 2012 and they were 1500 people, 310 people were sample size and have chosen through random sampling method. Data collection tool was questionnaire which consist of 2 Sybria Shering emotional intelligence questionnaire with 36 question and annnal efficiency score or performance questionnaire which have an acceptable reliability and validity. The results indicate that first, there is a significant relationship between managers performance and self – motivation, self- awareness, self – control, social awareness and social skills and emotional in intelligence. Second, however the average of managers emotional intelligence in different ranks are differ but according to T Test and significance level, this difference is not significant. In other hand there is no significant relationship between managers with different ranks from the view point of emotional intelligence.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله intelligence emotion, Emotional Intelligence, performance

نویسندگان مقاله احمد سوری |



نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_12322_ad4960185bcb667f94026a989d633f93.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643724.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات