این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۵، شماره ۲، صفحات ۱۱۹-۱۳۵
عنوان فارسی
ارزیابی عملکرد کتابخانههای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بر اساس مدل سیرز
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد کتابخانههای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با استفاده از مدل سیرز است. روش: روش پژوهش، پیمایشی تحلیلی و جامعه پژوهش شامل 42 کتابدار و نمونه ای به تعداد 191 نفر از کاربران کتابخانههاست. جهت گرداوری دادهها بر اساس مدل سیرز از 8 پرسشنامه متفاوت استفاده شده است. یافتهها: میانگین رضایت شغلی (19)، خودباوری (6/49) و تعهد سازمانی (9/99) کتابداران، در سطح بالاتر از متوسط و میانگین عملکرد کتابداران (2/74) نزدیک به سطح متوسط است. یافتهها حاکی از کیفیت بالاتر از متوسط خدمات کتابخانه (2/55 و 3/26) است که در نتیجه، رضایت (7/54) بالاتر از متوسط کاربران و وفاداری آنان (7/17) به استفاده از خدمات کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران را به دنبال داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Performance Evaluation of Libraries Affiliated With the Islamic Azad University, Tehran Science and Research Branch, Using the Sears Model
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: This study has tried to evaluate the performance of libraries affiliated with IAU – Tehran Science and Research branch using the Sears model. Methodology: The methodology was survey and the population consisted of 42 librarians and 191 library users. Data were gathered using 8 questionnaires based on Sear’s model. Findings: The research results show that the average value for librarians Job satisfaction is 19, for Self-Efficacy is 49.6 and for Organization Commitment is 99.9 which are quite high. The mean performance was 74.2 which are close to average. The findings also show that the Service Quality for the libraries is (26.3 and 55.2) which has resulted in relatively high Customer Satisfaction (54.7) and Customer Loyalty (17.7) toward the services received from the libraries of the IAU-Science and research faculty. The utilization of this methodology in evaluating the performance of libraries is new in Iran and its findings will give the librarians and owners of the libraries accurate and valuable information regarding their performance and will help them recognize their weak points/areas for improvements.-AA.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نجلا حریری |
دانشیار گروه کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نزهت مصفا |
کارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_28757_ae9e3b80bde079a71dd71e5c0746b45b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات