این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۳۳-۴۴
عنوان فارسی
بررسی روابط بین ویژگیهای عناصر آموزشی مدرسه با وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف مقاله حاضر کشف روابط بین ویژگیهای عناصر آموزشی مدرسه با وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی میباشد. روش: روش پژوهش پیمایشی است و از 4 نوع پرسشنامه (بررسی وضعیت کتابخانه، بررسی ویژگیهای مدیر، دبیر، و کتابدار) استفاده شده است. جامعه پژوهش، مدارس متوسطه دخترانه مناطق 6 (نماینده مناطق مطلوب) و 15 (نماینده مناطق نامطلوب) آموزشی تهران است. دادههای بدست آمده توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون همبستگی اسپیرمن تحلیل شدهاند. یافتهها: بین هیچ یک از ویژگیهای مورد بررسی مدیران جامعه با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه معنیداری وجود ندارد. بین میزان رضایت کتابدار از کتابخانه مدرسه خود و همچنین بین گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت کتابداری توسط کتابدار با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. بین روش تدریس دبیران نیز با وضعیت کتابخانه مدرسه رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Review of Interrelations between Schools Instructional Elements with the State Of School libraries Situation in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The present study aims at discovering the existing relationships between the qualities of school instructional elements with school library status. Method: A survey using four questionnaires concerning the library situation and quality of school principal, teachers and librarian was carried out. The sample was drawn girls-only high schools from 6th educational district (representing affluent zones) and 15th educational district (representing underprivileged zones) in Metro Tehran. The data collected were analyzed using SPSS statistical software. Findings: No significant link was established between any of the school principal’s qualities with the status of school library. A significant link was found between the status of school library with librarian’s satisfaction with his/her school library and short term librarianship courses undertaken. A direct, significant link exists between teachers’ teaching style with the state of school of library.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم فضیلت نویسنده مسیول | fazilat nevisandeh election
فاطمه فهیم نیا |
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_22881_e1f1186872d9531909958bd47212788e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات