این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۱۱
عنوان فارسی
بررسی کاربرد اصول بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف:، هدف این پژوهش بررسی کاربرد اصول بازاریابی شامل مکان، تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، ترفیع و قیمت (هزینه) در ارائه خدمات اطلاعاتی در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. روش: در پژوهش حاضر از روش پیمایشی توصیفی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران است. بر اساس فرمول کوکران تعداد 378 نفر بر اساس ضوابط نمونهگیری طبقهای - تصادفی انتخاب شد. یافتهها : نتایج ح پژوهش نشان که از میان ابعاد چهارگانه مورد بررسی به ترتیب بعد تنوع خدمات و حجم منابع اطلاعاتی، موقعیت مکانی، به کارگیری برنامههای ترویجی و قیمت (هزینه) دارای رتبه اول تا چهارم هستند. همچنین به غیر از بعد ترفیع در بقیه ابعاد کمتر از 50 درصد مؤلفهها توانستهاند بیش از حد متوسط امتیاز هر بعد را کسب کنند. نتایج حاصل از آزمون فرضیه پژوهش نیز نشان داد که از میان 4 بعد اصلی بازاریابی و ارتباط آن با خدمات ارائه شده، تنها در بعد قیمت (هزینه) رابطه معنیداری وجود ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An investigation into Application of Marketing Principles to Information Services Offered by the libraries of the Islamic Azad University, Tehran Science and Research Unit
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Given the importance of marketing in increasing usage and eventually productivity in libraries, the present study aims at examining the application of marketing principles to information services offered at libraries at the Tehran Science and Research Unit of Islamic Azad University. This includes location, diversity information services, scope of information resources, promotion and cost. Methodology: The present study employed a survey. 378 students were randomly selected to respond to 25 questions. Finding: Four aspects studied of which service diversity and scope of information resources, location, promotional programs and pricing ranked one through four respectively. Apart from promotion, less than half of other components studied were able to score above average for the given aspect studied. Among the four principle aspects of marketing and their correlation with the services offered, only pricing displayed no significant link.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یعقوب نوروزی |
حمید عربلو |
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_22884_6389f3060dcbec9e28d4c956f65bba55.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات