این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
سنجش میزان هوش هیجانی کتابداران دانشکدههای دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان هوش هیجانی کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران میپردازد. روش: روش این پژوهش توصیفی- تحلیلی است. جامعه این پژوهش کلیه کتابداران کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه تهران بودند که 60 نفر کتابدار (42 نفر مرد و 18 زن ) به صورت سرشماری انتخاب شدند. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که میزان هوش هیجانی کتابداران و مولفههای آن شامل خودآگاهی، خود انگیزی، مدیریت خود، مهارت اجتماعی و آگاهی اجتماعی متوسط به بالا است. نتایج همچنین نشان داد بین کتابدارن دارای مدرک تحصیلی کتابدارای و کتابداران فاقد این مدرک در برخورداری از هوش هیجانی تفاوت معناداری وجود ندارد. اما، تفاوت معناداری بین کتابداران دانشکدههای دانشگاه تهران در برخورداری از هوش هیجانی وجود داشت .
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشگاه تهران، کتابخانههای دانشکدهای، هوش هیجانی،
عنوان انگلیسی
Measuring Emotional Intelligence among University of Tehran Faculty Librarians
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The present paper investigates the emotional intelligence quotient among librarians in various faculties of University of Tehran. Methodology: A descriptive-analytical method was deployed. Sample included all librarians working at various faculties with in University of Tehran. These were comprised of 42 males and 18 females. Findings: It was demonstrated that Librarians EIQ and its components (Self awareness, self-motivation, self-regulation, social skills and social awareness) is above average. It was also shown that there is no significant difference between librarians holding a degree in librarianship with those lacking it. But there is significant difference in EIQ among librarians working in different faculties.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی حسینی |
دکتر غلامرضا فدایی |
دکتر محمد علی بشارت | mohammad ali
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_21337_193c40543d61527b71394f47460d073b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات