این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
رضایت شغلی کتابداران، مفهومی فراموش شده در مدیریت کتابخانهها با تأکید بر کتابخانههای دانشگاهی: پژوهشی در متون
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از این پژوهش، بررسی مفهوم رضایت شغلی و اهمیت آن، نظریههای نیاز و رضایت شغلی، عوامل مؤثر بر رضایت شغلی، و همچنین اثرات مهم رضایت شغلی کتابداران میباشد. روش: این پژوهش به روش کتابخانهای (سندی) انجام گرفته است. و اطلاعات آن از مطالعه منابع موجود در کتابخانههای معتبر و جستجوی مقالات در سایت و پایگاههای اطلاعاتی مربوط به موضوع فراهم گردیده است. یافتهها: کتابخانه، یکی از مهم ترین نهادهای یک جامعه است که منعکس کننده تحولات اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی آن جامعه است. کتابخانههای دانشگاهی جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی و با هدف ارائه خدمات به مراجعان (استاد، دانشجو و پژوهشگر)، نیازمند نیروی انسانی علاقه مند، متخصص و با تجربه است. بنابراین شناخت نیازهای کتابداران شاغل در این کتابخانهها و تلاش در تأمین رضایت شغلی آنها تأثیر بسیاری بر کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاهی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Job Satisfaction of Librarians: Forgotten Concept in libraries Management especially academic libraries (Review of the relevant literature)
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: This article examines the concept of job satisfaction, its importance, need theories, factors affecting job satisfaction and its consequences. Methodology: This research uses literature survey method as well as information provided via resources in prominent libraries, databases and websites related to job satisfaction subject. Findings: Library is one of the most important organizations in the society that reflects social, economic, scientific, and cultural transformations. To achieve their educational and research objectives, academic libraries have to employ committed, specialized and experienced manpower serving the users. Recognition of working librarians’ requirements and effort to meet job satisfaction affects library quality of service. ?
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
دکتر حسن اشرفی ریزی | hassan ashrafi rizi
زهرا کاظم پور |
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_21339_2c3ed63a6796ec78e6b9f01ce7e66197.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات