این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۹، شماره ۱۲۲، صفحات ۴۰-۴۹

عنوان فارسی کاربرد فعالیت ها و راهکارهای آموزشی- درمانیِ متناسب با نیازها و ویژگی های رشدی کودکان اتیسم
چکیده فارسی مقاله اخیراً، در برخی از مدارس استثنایی ما شاهد تشکیل کلاسهای مخصوص کودکان اوتیسم هستیم. طبق بررسی هایی که ما در زمینه آموزش این کودکان به عمل آورده ایم. دریافته ایم که آموزش این دانش آموزان کاری سخت و طاقت فرساست. یکی از دغدغه های اصلی معلّمین عزیز این کلاسها این است که چگونه محیط مناسبی برای این دسته از کودکان فراهم کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و بتوانند از بودن با این کودکان لذّت ببرند. در این نوشتار، ما سعی کرده ایم که علاوه بر تعریف و توضیح مختصر در مورد ویژگی های این دسته از کودکان، راهبردها و اقداماتی جهت کمک به معلّمین برای انطباق فعالیت های آموزشی-درمانی با ویژگی ها و نیازهای رشدی این کودکان فراهم کنیم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اتیسم، اختلال فراگیر رشد

عنوان انگلیسی Application of educational-therapeutic activities and strategies adjusted with needs and developmental characteristics of autistic children
چکیده انگلیسی مقاله Autism is a sub-category of the developmental pervasive disorders that it has severe effects on individual functions. Autism will be emerged during the third years of life. It is diagnosed by following signs: deficiency in communication, stereotype behaviors and deficiency in social skills. Currently, in some of the exceptional schools established special classes for autistic children. According to the studies, we found that teaching to these children is so hard. Providing an interesting environment, communicating and enjoying of living with autistic children are concerns of teachers who work with autistic children. In this article, it is tried to provide a brief explanation and definition of autism and then introducing benefit strategies for helping teachers for adjusting educational-therapeutic activities with developmental characteristics of autistic children.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Autism, Developmental pervasive disorder

نویسندگان مقاله کاظم برزگر بفرویی | kazem barzegar bafrooei
yazd
یزد، صفاییه، دانشگاه یزد، گروه علوم تربیتی و روانشناسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-111-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات