این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۱۹، صفحات ۳۹-۵۰
عنوان فارسی
شناسایی و درمان اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در مدرسه
چکیده فارسی مقاله
اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی یکی از شایعترین اختلالهای عصب- رفتاری تشخیص داده شده در میان دانشآموزان است که با مشکلاتی در زمینههای مختلف آموزشی از جمله عملکرد تحصیلی ضعیف، مردودی و ترک مدرسه همراه است و میتواند منجر به مشکلات سازگاری در مدرسه و رفتارهای اخلالگر در مدرسه گردد. این اختلال به شدت عملکرد دانشآموز را در مدرسه مختل میکند و سیر مزمن آن منجر به سایر اختلال های روانپزشکی در دوران بزرگسالی میشود. نکته مهم این است که شناسایی و درمان به موقع این اختلال منجر به بهبودی قابل توجهی در عملکرد فردی و اجتماعی دانشآموز و کاهش نشانههای اختلال خواهد شد. به همین جهت بر اهمیت سنجش، شناسایی و درمان این دانشآموزان در مدرسه تأکید فراوانی شده است تا نیاز آنها به تشخیص و مداخله زودهنگام مرتفع گردد و بتوانند مهارتهای پیشنیاز جهت موفقیت تحصیلی را فراگیرند. بنابراین پژوهش حاضر ضمن بررسی پژوهشهای قبلی درباره مفهومپردازی و تعریف اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، سببشناسی، مداخلات درمانی و به طور کلی دیگر عوامل مرتبط با این اختلال ، سعی کرده است زمینهای را برای شناسایی بیشتر این اختلال و مداخلات درمانی مناسب آن در مدرسه فراهم سازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نارسایی توجه، بیش فعالی، تشخیص، درمان
عنوان انگلیسی
Identification and Treatment of Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder (ADHD) in Schools
چکیده انگلیسی مقاله
Attention-deficit/ hyperactive disorder (ADHD) is one of the most common Neuro-behavioral problems diagnosed among students that are associated with different educational problems including poor academic performance, failing and dropping out of school and it can lead to adjustment problems and disruptive behavior in school. The disorder severely impairs the performance of students in school and its chronic progression leads to other psychiatric disorders in adulthood. Early identification and treatment of the disorder can significantly improve the personal and social performance and reduce the symptoms of disorder. Thus, the importance of assessment, identification and treatment of these students in school and their need to early diagnosis and treatment has been emphasized, enabling them to learn the skills. Therefore, the current article while attempting to analyze the previous researches about conceptualization, definition of attention deficit disorder, etiology, treatment of ADHD and treatment intervention and in general, other factors related to the topic of this research, has tried to identify this disorder better and provide the appropriate treatment intervention at school.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Attention Deficit, Hyperactivity, Diagnosis, Treatment
نویسندگان مقاله
عباسعلی حسین خانزاده | abbas ali hosseinkhanzadeh
دانشگاه گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محبوبه طاهر | mahboobe taher
رشته روان شناسی
طیبه یگانه | taiebeh yeganeh
باشگاه پژوهشگران جوان
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-110-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات