این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۱۹، صفحات ۵۱-۵۷
عنوان فارسی
معرفی و کاربرد روش آموزش تقلید متقابل در درمان کودکان درخودمانده
چکیده فارسی مقاله
مداخله ای که بتواند مهارت های تقلیدی خودبه خودی را در طول تعامل طبیعی آموزش دهد ممکن است تاثیر بهخصوصی برای افزایش انعطاف پذیری، تقلید اجتماعی و دیگر مهارتهای ارتباط اجتماعی داشته باشد. آموزش تقلید متقابل یک مداخله طبیعی برای آموزش تقلید خودبهخودی در طول تعاملات بازی با یک شریک بازی است که برای آموزش کودکان درخودمانده کم سن و سال طراحی شده است. این رویکرد رشدی، روشی کودک محور است که در یک محیط طبیعی روی می دهد. این مقاله به بررسی روش آموزش تقلید متقابل و اثربخشی آن در درمان کودکان درخودمانده میپردازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کودک در خود مانده، مهارت های تقلید، روش آموزش تقلید متقابل
عنوان انگلیسی
Introduction and application reciprocal imitation education in the treatment of autistic children
چکیده انگلیسی مقاله
An intervention that can training the spontaneous imitation skills during the natural interaction may be affect to increased flexibility, social imitation and other social communication skills. Reciprocal Imitation Training (RIT) is a natural intervention for spontaneous imitation education during play interactions with a playmate that design for young children with autism. This approach is a child- center method occurs in a natural environment. This paper examined the effect of Reciprocal Imitation Training (RIT) method on the treatment of children with autism’s imitation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نجمه صیام پور | najmeh siampour
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
آرزو شاه میوه اصفهانی | arezou shahmiveh esfehani
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
کامبیز پوشنه | kambiz poushaneh
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
امیر قمرانی | amir ghamarani
دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1-14&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات