این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۳۳، صفحات ۲۱-۲۷
عنوان فارسی
کاربرد آموزش ارتباط کارکردی در حوزه ناتوانیهای رشدی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: این مقاله به تاریخچه، توصیف ویژگیها، مبانی نظری و پشتوانه تجربی این رویکرد درمانی پرداخته است. نتیجه گیری: مشکلات رفتاری دانش آموزان یکی از موانع اصلی در فرآیند آموزش است که بر کیفیت زندگی این دانشآموزان و خانوادههای آنها نیز تأثیر مخربی دارد. آموزش ارتباط کارکردی، یکی از رویکردهای رفتاری در حوزه آموزش ویژه است که طی چند دهه گذشته مبانی نظری و شواهد تجربی بالایی از آن حمایت کردهاند. شیوه مناسب آموزش ارتباط کارکردی برای هر فرد، بهوسیله نتایج ارزیابی کارکردی و تحلیل کارکردی مشکل رفتاری موردنظر تعیین میشود
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش ارتباط کارکردی، ارزیابی کارکردی، تحلیل کارکردی
عنوان انگلیسی
Application of Functional Communication Training in the Scope of Developmental Disabilities
چکیده انگلیسی مقاله
Background: This article provides a description of treatment approach, the theoretical underpinning and a summary of empirical findings to date. Conclusion: A behavioral problem of students is one of the main obstacles in training process that has a devastating impact on quality of life of the students and their families. Recently, Functional Communication Training (FCT) is one of the behavioral approaches in the field of special education which has been supported by many theoretical and experimental methods. The specific FCT procedures for an individual are determined by the findings of a functional assessment and analysis of a challenging behavior to be treated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدمحمدصبور ابراهیمی | seyyed mohammad sabour ebrahimi
education
آموزش و پرورش
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-555-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات