این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۳۳، صفحات ۶۱-۶۴
عنوان فارسی
ناتوانی های یادگیری غیر کلامی: چگونگی تشخیص و کاهش اثرات آن
چکیده فارسی مقاله
زمینه: ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی یکی از جدیدترین مباحث از زیرمجموعه های ناتوانیهای یادگیری است که با توجه به ارتباط و همپوشانی برخی نشانه های آن با برخی از اختلال های طیف اتیسم (نشانگان اسپرگر) نیاز بهدقت و ارزیابی بیشتری دارد. این مقاله تلاش دارد بر نوع غیرکلامی ناتوانیهای یادگیری تمرکز کند. نتیجهگیری: در این پژوهش پس از ارایه ویژگی های افراد با ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی از قبیل نشانه های کلی و ویژه؛ اطلاعاتی در مورد شیوه تشخیص و ارزیابی اینگونه افراد و همچنین روش هایی برای کاهش اثرات آن هم در محیط آموزشگاهی و هم در اجتماع ارایه شده است. مقاله شامل نکته های کاربردی برای مربیان و همچنین نکته هایی برای همکاری والدین بهمنظور بهبود قابلیت اجتماعی افراد با ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ناتوانیهای یادگیری غیرکلامی، تشخیص، مداخله
عنوان انگلیسی
Nonverbal Learning Disability: How to Recognize It and Minimize Its Effects
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Non verbal learning disability (NVLD) is one of most novel subsets of learning disability which seems based on its relation and overlap with symptoms of a kind of Autism spectrum (Asperger Syndrome) demands more accuracy, delicacy and certitude. The purpose is to focus on non verbal kind of learning disability, symptoms, and its social and personal effects. Conclusion: The paper first presents characteristics and symptoms of NLD both general and specific, then goes through practical information regarding identifying, assessment and the methods to minimize its effects in social and educational environment, for both instructors and parents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Nonverbal learning disability, Recognize, Intervention
نویسندگان مقاله
جهانگیر خسروی شکیب | jahangir khosravi shakib
lorestan
استان لرستان
احمد محمودی | ahmad mahmoodi
alborz - karaj
استان البرز- کرج
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-197-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه ای
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات