این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۲۶، صفحات ۳۷-۴۳

عنوان فارسی آشنایی با رشد حرکتی و مشکلات حرکتی کودکان با آسیب بینایی
چکیده فارسی مقاله زمینه: کودکان دارای آسیب بینایی در زندگی با چالش‌های متعددی از جمله مشکلات جسمی و روانی روبه­رو می‌شوند. می‌توان به مشکلاتی همچون؛ عدم استقلال فردی، افزایش وابستگی به دیگران، افت عملکرد، امید کم به آینده و نیازمند شدن به کمک در انجام امور زندگی، انزوای اجتماعی و عدم شرکت در فعالیت‌های اجتماعی در این کودکان اشاره نمود نتیجه گیری: توجه به رشد حرکتی در دوران نوزادی و اوایل کودکی می‌تواند به استقلال فرد با آسیب بینایی در تمامی حیطه‌های زندگی کمک نماید. با آگاه شدن از مراحل رشد حرکتی و مشکلات حرکتی در کودکان با آسیب بینایی می‌توان مداخلات و توجهات بهنگامی را به این گروه ارائه نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رشد حرکتی، مشکلات حرکتی، کودکان با آسیب بینایی

عنوان انگلیسی Understanding Motor Development and Motor Problems in Children with Visual Impairment
چکیده انگلیسی مقاله Background: Children with visual impairment face many challenges in life, such as physical and psychological problems. These problems include individual independency, increasing attachment, decreasing of function, hopelessness, need to help and withdrawal. Conclusion: Paying attention to motor development during infancy and early childhood improve independency of blind student in all areas. Becoming aware of motor development and motor problems in children with visual impairment is useful for providing early interventions for this group.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه ترابی | fatemeh torabi
allame tabatabaii university
تهران، بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی،کدپستی 1489684511
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-292-2&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات