این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۳، شماره ۱۱۶، صفحات ۳۱-۴۰

عنوان فارسی نکته‌های کاربردی برای آموزش ‌دانش‌آموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته)
چکیده فارسی مقاله معمولاً اختلال یادگیری با پیشرفت ضعیف در مهارت‌‌های تحصیلی همراه است، بخش عمد‌ه‌ای از دانش‌آموزان با اختلال یادگیری از نظر تحصیلی عقب‌تر از دانش‌آموزان هم سن خود هستند. تقریباً یک سوم آنها یک کلاس مردود شده‌اند. از سوی دیگر، مشکلات تحصیلی یکی از نشانه‌های هشدار دهنده افت تحصیلی است. از این رو، با شناخت دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و اقدامات مناسب برای کمک به این ‌دانش‌آموزان می‌توان از بروز مشکلات تحصیلی متعدد از جمله مشکلات خواندن، نوشتن و دیکته در دوران تحصیل و پس از آن پیشگیری نمود. با توجه به این که خواندن و نوشتن در دنیای امروزی یک نیاز حیاتی است و فردی که در این دو مهارت اساسی مشکل داشته باشد، در وضع بسیار نامطلوبی قرار می‌گیرد، پس در آموزش ‌دانش‌آموزان با اختلال خواندن و نوشتن، نیاز است از روش‌های آموزشی مناسبی استفاده شود. این مقاله به معرفی اختلال یادگیری در خواندن، نوشتن و دیکته می‌پردازد، همچنین راهبرد‌های آموزشی و راهکارهای درمانی مفیدی‌ را در این زمینه ارایه می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال یادگیری، اختلال خواندن، اختلال نوشتن

عنوان انگلیسی Functional Points for Teaching Students Having Learning Disorder (Reading, Writing and Spelling Disorders)
چکیده انگلیسی مقاله Usually, learning disorder impedes any progress in gaining academic skills. A huge population of students having learning disorder is, academically behind the same age students. Nearly, a third of them have failed. On the other hand, academic problem is one of the warning signs of academic Failure. Therefore, by detecting those students having learning disorder and taking appropriate measures for helping these students, it is possible to prevent multiple academic problems including reading, writing and spelling during pre and post studies. Taking into account, the fact that reading and writing in today's world being a vital necessity and the person having problems in these two essential skills, will suffer a very undesirable situation. Therefore, in teaching students having reading and writing disorders, there is a need to utilize appropriate academic methods. This article is about introducing learning disorder in reading, writing and spelling. Also academic methods and useful treatment applications have been presented in this article.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Learning Disorder, Reading Disorder, Writing Disorder

نویسندگان مقاله سیده سمیه جلیل آبکنار | sayyedeh sommayeh jalil abkenar
رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی

محمد عاشوری | mohammad ashori
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-106-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات