این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۳۹، صفحات ۴۷-۵۷

عنوان فارسی تنبلی گوش کودکان
چکیده فارسی مقاله زمینه: تنبلی گوش زیرگروه تازه‌ای از اختلال پردازش شنوایی است که با پردازش شنوایی غیرقرینه در گوش‌ها مشخص می‌شود. تنبلی گوش ممکن است موجب مشکلات درک گفتار، مشکلات خواندن، کاستی در پردازش اطلاعات و بی‌توجهی شود. ممکن است این مشکلات به اشتباه به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، ناتوانایی ویژه در یادگیری، افسردگی، اختلال‌های اضطرابی یا اختلال‌های ارتباطی نسبت داده شوند. متاسفانه در آزمون‌های مرسوم شنوایی، 2گوش وارد رقابت نمی‌شوند و این آزمون‌ها نمی‌توانند غیرقرینگی را کشف کنند. بنابراین لازم است دانش‌آموزانی که در آزمون‌های مرسوم شنوایی عملکرد هنجاری دارند و این مشکلات را نشان می‌دهند، تحت ارزیابی تنبلی گوش قرار گیرند. نتیجه‌گیری: تنبلی گوش در افراد دچار کم‌شنوایی غیرقرینه در خلال دوره‌های بحرانی رشد شنوایی موجب مشکلات دیرپای شنوایی می‌شود. برای درک بالینی بهتر این پدیده به‌تازگی شرح‌داده‌شده و آگاهی از تصمیمات درمانی و مدیریت زودهنگام کم‌شنوایی غیرقرینه به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال پردازش شنوایی، تنبلی گوش، التهاب گوش میانی

عنوان انگلیسی Amblyaudia
چکیده انگلیسی مقاله Background: Amblyaudia, a recent subcategory of auditory processing disorder, is characterized by asymmetrical auditory processing of an individual’s ears. Amblyaudia can result in speech comprehension difficulties, reading difficulties, information processing deficits, and inattention. These difficulties can be mistakenly attributed to Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Specific Learning Disorders, depression, anxiety disorders, and communication disorders. Unfortunately, traditional hearing tests do not place the two ears in competition and cannot detect asymmetry. Therefore, students who exhibit these difficulties and have normal performance on traditional hearing tests should be also evaluated for amblyaudia. Conclusion: Amblyaudia describes lasting hearing difficulties in individuals with asymmetric hearing loss during critical periods of auditory development. Further research is needed to better understand the clinical implications of this newly described phenomenon and to inform treatment decisions regarding early management of asymmetric hearing loss.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Auditory Processing Disorder, Amblyaudia, Otitis Media

نویسندگان مقاله امیرعباس ابراهیمی | amir abbas ebrahimi



نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-6&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ناشنوایی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات