این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۳۹، صفحات ۵۸-۷۱
عنوان فارسی
استفاده از دستگاه ارتباطی جایگزین مبتنیبر آیپد برای دانشآموزان مبتلا به فلجمغزی و اختلال طیف اتیسم در کلاس درس با استفاده از دسترسی به فناوری ارایه برنامه
چکیده فارسی مقاله
زمینه: افرادی که بهعنوان فلجمغزی و اختلال طیف اتیسم تشخیص داده میشوند دارای کمبودهای ارتباطی قابلتوجهی هستند. استفاده از یک دستگاه ارتباطی تقویتی و جایگزین اغلباوقات برای ارتقای زبان و همکاری در مدارس، منزل و محیطهای اجتماعی لازم و ضروری است. پژوهش حاضر تاثیر ارایه دستگاه ارتباطی تقویتی و جایگزین با فناوری بالا را برای دانشآموزان مبتلا به فلجمغزی واختلال طیف اتیسم، موردارزیابی قرار میدهد که آیپد اپل نامیده می شود و دارای نرم افزار کاربردی «گوتالک نو» است. تلفیق فناوری، به همراه کاربرد بلندمدت از دستگاه ارتباطی تقویتی و جایگزین بر ارتقای عناصر کلیدی در جهت آموزش دانشآموزان، معلمان، دستیاران آموزشی و والدین در طول سال تحصیلی تاکید دارد. نتیجه گیری: یافتهها نشان میدهند که در اثر استفاده از آیپد مهارتهای ارتباطی دانشآموزان و عملکرد غیررسمیشان در مدارس افزایش یافته است. همچنین نیاز به توسعه شریک ارتباطی در طی زمان کاهش یافته، درحالیکه دانشآموز، معلم و والدین همچنان با وجود دستگاه آیپد جایگاهشان حفظ میشود. این پژوهش موردی از کاربرد این دستگاه ارتباطی با فناوری بالا برای نیازهای ارتباطی پیچیده و دسترسی جامع حمایت میکند که خواستار آموزش نظاممند والدین، دستیاران آموزشی، معلمان و دانشآموزان هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Implementing an Ipad-based Alternative Communication Device for a Student with Cerebral Palsy and Autism in the Classroom via an Access Technology Delivery Protocol
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Individuals with a comorbid diagnosis of cerebral palsy and autism spectrum disorder can have significant communication deficits. The implementation of an alternative and augmentative communication (AAC) device is often essential to promote language development and participation in school, home and community environments. The present study evaluated the impact of introducing a high-tech alternative and augmentative device, namely an Apple iPad with the “GoTalk Now” communication application to a student diagnosed with cerebral palsy and autism spectrum disorder. Integration of the technology focused on promoting key elements associated with long term AAC usage, namely, targeted training of the student, teacher, educational assistant and parents, over the course of the school year. Conclusion: Marked increases in the student's communication skills and non-academic school functioning were observed. The need for communication partner prompting declined over time while the student, teacher and parent remained engaged by the iPad solution. This case study supports the classroom implementation of high-tech communication devices for those with complex communication needs via a comprehensive access delivery protocol that invokes systematic student, teacher, educational assistant and parent training.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل زارعی زوارکی | esmail zarei zavaraki
allameh tabatabaii university
دانشگاه علامه طباطبایی ره
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
فریبا درتاج | fariba dortaj
kerman payamenoor university
دانشگاه پیام نور کرمان
ذبیح اله اللهی | zabihollah allahi
exceptional education department
آموزش و پرورش استثنایی
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-384-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه ای
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات