این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۳۰، صفحات ۴۵-۵۰

عنوان فارسی اختلال دهلیزی در کودکان با آسیب شنوایی
چکیده فارسی مقاله اگرچه مشکل اصلی کودکان دچار آسیب شنوایی کاستی‌های زبان و ارتباط است با وجود این، کودکان آسیب‌دیده‌ شنوایی در معرض خطر بالاتری برای کاستی‌های حرکتی به ویژه تعادل هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تقریباً 20 تا 70 درصد کودکان کم‌شنوا دچار اختلال دهلیزی هستند که شیوع آن متناسب با درجه‌ی کم‌شنوایی تغییر می‌کند. بنابراین، ارزیابی اختلال دهلیزی در کودکان کم‌شنوای حسی‌عصبی برای شناسایی هرگونه تأخیر رشدی حرکتی برای مداخله‌ی زودهنگام ضروی است.حرکتی برای مداخله‌ی زودهنگام ضروی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال دهلیزی، کودکان ناشنوا، تعادل

عنوان انگلیسی Vestibular dysfunction in Deaf Children
چکیده انگلیسی مقاله The main problems facing HI children are communication and language deficits. However, HI children have also a higher risk for motor and more specifically balance deficits, which may often be overlooked. It is Known that vestibular dysfunction in approximately 20% to 70% of HI children. It would therefore be important to evaluate vestibular deficit in children with SNHL to identify any delay of motor development as early as possible to allow for early referral for intervention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Vestibular Dysfunction, Deaf Children, Balance

نویسندگان مقاله امیرعباس ابراهیمی | amir abbas ebrahimi
exceptional organization
آموزش و پرورش استثنایی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-5&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات