این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۳۰، صفحات ۵۱-۵۶
عنوان فارسی
آموزش فراگیر : وضعیت موجود و مطلوب
چکیده فارسی مقاله
آموزش فراگیر یعنی برخورداری همه جانبه تمامی کودکان از امکانات جامعه و تسهیل شرایط و امکانات به منظور بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه از آموزش عمومی در کنار سایر دانش آموزان. در این رویکرد اعتقاد بر این است با فراهم شدن امکانات لازم همه دانش آموزان میتوانند یاد بگیرند. یکی از اهداف این رویکرد این است تا حد امکان دانش آموزان با نیازهای ویژه در نزدیکترین مدرسه به محل سکونتشان تحصیل نمایند. اجرای آموزش فراگیر به عنوان یک رویکرد آموزشی از اوایل دهه 80 در کشور بر اساس نیاز جامعه و عمل به تعهدات بین المللی شروع شده است. از آن زمان تاکنون فعالیتهایی انجام شده، با این حال این رویکرد با موانع و محدودیتهایی همراه بوده است. در میان اطلاع رسانی و ارایه اطلاعات کارشناسی در این زمینه می تواند به اجرای دقیق و صحیحتر این رویکرد کمک نماید. با این هدف بر آن شدیم در رابطه ماهیت این رویکرد، روند اجرا، چالشهای پیش رو، راهکارهای اجرایی و وضعیت اجرای آموزش فراگیر در استان کرمان مطالبی را به عرض خوانندگان عزیز برسانیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Inclusive Education: Existing and Interesting Situation
چکیده انگلیسی مقاله
The inclusive education refers to universal accessibility for all children to society’s training resources and adapts these to educate students with special needs beside regular students in normal schools. In this approach, all students can to learn with appropriated adaptations. The purpose of this approach is children with special needs should be taught in the nearest school to their houses. This approach began at the earlier of 80 decade in our country based on society needs and doing the international commitments nonetheless there are also challenges and limitations. Professional information helps to act correctly and exactly this approach. This article study Matter, procedure, Challenges and Strategies of inclusive education and condition Inclusive education in Kerman province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن غلامحسین زاده | hasan gholam hosein zadeh
kerman
کرمان، خیابان شهید رجایی، روبروی کتابخانه ملی، اداره آموزش و پرورش استثنایی، واحد مشاوره و مددکاری
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-414-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
گزارش مورد
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات