این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۳۰، صفحات ۵۷-۶۳

عنوان فارسی قانون طلایی تدارک حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاسهای فراگیر: از دیگران آنطور حمایت کنید که دوست دارید از شما حمایت کنند
چکیده فارسی مقاله برای لحظه ای فرض کنید که مدرسه شخصی را مسئول حمایت از شما در طول هفته نموده است . حالا تصور کنید که شما نباید روی حرف آن شخص حامی حرفی بزنید . یا فرض کنید کسی مرتباً در محل کار شما ایستاده است تا از شما بصورت انفرادی حمایت نماید. این شخص در همه فعل و انفعالات شما حاضر خواهد بود . همانند نگهبانی بر کارهای شما نظارت خواهد نمود . این شخص حامی ممکن است همچنین بصورت شفاهی وظایف شمارا متذکر شود.با این توصیف به نظر شما: - آیا شما مستقل تر خواهید شد یا وابسته تر؟ - این نوع حمایت روابط شما با همسالانتان را چگونه تغییر خواهد داد؟ - آیا این نوع توجه باعث کاهش حریم خصوصی و آزادیتان نخواهد شد؟ - حضور این شخص چه اثری روی خلاقیت شما خواهد گذاشت ؟ - در این لحضات آیا شما احساس اعتماد به نفس از اینکه کسی شما را حمایت میکند خواهید داشت؟ - آیا شما فکر میکنید که ممکن است باعث توسعه رفتار منفی شوید؟ حالا فرض کنید که چگونه حضور شما روی دانش آموزانی که شما از او حمایت میکنید، اثر می گذارد؟ فراگیر سازی یک روش فکر کردن، عمل کردن ، تصمیم گرفتن در باره کمک به هر دانش آموزی که به حمایت نیاز دارد می باشد. مربیان باید حمایت های خود را با این دیدگاه تدارک ببینند. برای اجرای قانون طلایی حمایت، مربیان باید بتوانند خود را در موقعیت کسانی که این حمایت ها را دریافت میکنند، قرار دهند. مربیان باید بتوانند در مورد چگونگی حمایتهایی که در موقعیت قرار گرفته به آن نیاز دارند تفکر کنند و ببینند که آرزو دارند که چگونه حمایت شوند.و سپس با بصیرت کامل طرحی برای حمایت های خود بریزیند. با علم و دانش ، ابتکار و خلاقیت، و دانستن قاعده طلایی حمایت مربیان خواند توانست حمایتهای خود را به طور موثری تدارک ببینند که این کار متضمن این است که فلسفه فراگیر سازی را به درستی درک کنیم .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلاس های فراگیر، دانش آموزان با نیازهای ویژه، حمایت

عنوان انگلیسی The Golden Rule of Providing Support in Inclusive Classrooms: Support Others as You Would Wish to Be Supported
چکیده انگلیسی مقاله Consider for a moment that the school system paid someone to be with you supporting you 8 hours a day, 5 days a week. Now, imagine that you had no say over who that support person was or how she or he supported you. Or imagine that someone regularly stopped into your place of employment to provide you with one-on-one support. This person was present for all your interactions, escorted you to the restroom, and at times supported you by touching your back or shoulder or by manipulating our hands, head, or other parts of your body. This support person might also give you oral directions for upcoming tasks. • Would you become more independent or more dependent? • How would this support change your relationships with your peers? • Would you notice a loss of privacy or freedom? • Would this person’s presence affect your creativity? • At times, would you feel self-conscious about having someone supporting you? • What if you asked him or her to move away from you and he or she did not? • What would happen if you did not want him or her to touch you? • What would you do? • Do you think that you might develop negative behaviors? Now consider how your presence affects the students whom you support. Inclusion is a way of thinking, a way of being, and a way of making decisions about helping very one belong. Educators must provide supports that align with that vision. To enact the golden rule of adult support, educators need to imagine themselves receiving support from others. Educators need to think about how they would wish to be supported. They then need to give support that is planned and responsive to students’ wishes, in addition to being discreet and unobtrusive. With knowledge, imagination, and the golden rule, educators can furnish adult support that embodies the true philosophy of inclusion.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Support , Inclusive Classrooms

نویسندگان مقاله حسن حبیبی | hassan habibi
number 1766- east amani 5- golshahre- zanjan
زنجان- گلشهر فاز1- امانی 5 شرقی - قطعه1766-واحد8

محمد رضا کرمی پور شمس آبادی | mohammad reza karami por shams abadi
zanjan-azad university
زنجان- دانشگاه آزاد زنجان- سایت امام
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان (Islamic azad university of zanjan)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-361-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات