این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۱۵، صفحات ۳۵-۴۴

عنوان فارسی مقدمه ای بر جایگاه بازی درمانی در مشکلات روان شناختی کودکان
چکیده فارسی مقاله اختلالات رفتاری در پیش از دبستان می تواند پیش بینی کننده مشکلات رفتاری شدید در سال های دبستان محسوب شوند و به اعمال بزهکاری در نوجوانی و بالاخره شخصیت ضد اجتماعی در بزرگسالی منتهی شود. افزون بر این مجموع این موارد می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوان برای خانواده، اطرافیان کودک و کل جامعه شده و هزینه های قابل توجهی را نیز بر آنها تحمیل کند (استورمونت ،2002). در این چارچوب لزوم مداخله بهنگام که از شدت نشانه های زودرس آنها بکاهد و از پایداری آنها جلوگیری کند اجتناب­ ناپذیر می شود. در میان روش­های درمانگری در کودکان ، بازی درمانگری یکی از شاخص ترین و پرکاربردترین روش­ها است که روا­ن­شناسان و پژوهش گران متعددی طی چندین دهه از این روش برای درمان طیف وسیعی از اختلال ها و مشکلات بهره جسته اند و اثر بخشی آن را به اثبات رسانیده­اند (براتون ،ری ، راین و جونز، 2005).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلالات رفتاری، پیش دبستان، بازی درمانی

عنوان انگلیسی An Introduction to the Role of Play-Therapy in Children Suffering from Psychological Problems
چکیده انگلیسی مقاله Behavioral disorder in preschool children can cause severe behavioral disorder during elementary school years leading to committing criminal activities during youth and eventually anti-social personality during adulthood. Additionally, these problems can lead to the creation of plenty of difficulties for the family, the child's relatives and also the entire society. There will also be considerable expenses beyond one's imagination. (Stormont, M, 2002). Within this framework, the necessity for an intervention to reduce the severity of early symptoms and the prevention of its longevity will become inevitable. Among different treatments for children, play therapy is one of the best and most fruitful methods in which several psychologists and researchers have utilized this method for several decades to treat a large scope of disorders and difficulties proving effectiveness. (Bratton, Ray, Raine and Jones, 2005).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Behavioral Disorder, Pre-school, Play Therapy

نویسندگان مقاله زهرا برزگر | zahra barzgar
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1-19&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات