این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۱۵، صفحات ۴۵-۵۰
عنوان فارسی
اصول طراحی و نقش بازی های آموزشی رایانه ای در آموزش نابینایان
چکیده فارسی مقاله
آموزش دانش آموزانی که معلولیت های حسی دارند همواره مورد توجه صاحبنظران و متخصصان آموزشی بوده است. یکی از معلولیت های حسی نابینایی است. باید توجه داشت که روش های سنتی در آموزش این افراد کارایی لازم را ندارند و موجب کاهش انگیزهی این دانش آموزان می شوند. لذا یک رویکرد تحولی ضروری است. بازیهای رایانها ی به عنوان تعاملی ترین رسانهی دیجیتال، یک رویکرد تحولی در آموزش نابینایان به حساب میآیند. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی نقش بازیهای آموزشی رایانه ای و ارائه ی اصول طراحی این بازیها برای آموزش نابینایان است. از جمله مواردی که میتوان از این بازیها در آموزش نابینایان استفاده کرد شامل تقویت پردازش شنیداری، تصویرسازی ذهنی، یادگیری موضوعات درسی، جهت یابی و مکان یابی و نقش عاطفی آنها می شود. باید در نظر داشت که طراحی این بازی ها منطبق بر اصول آموزشی باشد. در این تحقیق برخی از این اصول ارائه می شود. پیشنهاد میشود بازیهای مناسب برای دانشآموزان نابینا تولید و تاثیر آنها در هر یک از موارد گفته شده بررسی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing Principles and the Role of Computer Games in Teaching the Blinds
چکیده انگلیسی مقاله
Teaching students with sensory disabilities have always been of interest to scholars and educational experts. One of the sensory disabilities is blindness. It should be noted that traditional methods of training these individuals do not have the necessary efficiency and it causes the reduction of motivation in the students. Thus, an evolutionary approach is necessary. Most computer games as interactive digital media in teaching the blind are considered to be an evolutionary approach to present. The aim of this research is to study the role of educational computer games and to present the principles of designing these games for teaching the blind. Some of the instances where these games can be used teaching the blind, include strengthening the auditory process, mental imagery, teaching academic subjects, navigation, positioning and the students' emotional role. That suitable In this study, some of these principles are presented. It is recommended games for blind students are produced and their impact on each of said cases are reviewed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل عظیمی | esmaeel azimi
آموزگار دوره ی ابتدایی استان مرکزی
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1-20&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات