این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۱۰، صفحات ۲۱-۳۰
عنوان فارسی
رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی: مزایا و معایب
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مقاله، مرور تحول رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی یا به عبارت دیگر ناتوان هوشی در سطح جهانی است. از آنجایی که محتوای برنامه درسی و چگونگی ارائه آن یکی از راه های بهبود آموزش و پرورش دانش آموزان کم توان ذهنی است، همگامی با تحول رویکردهای برنامه درسی در سطح جهانی بسیار ضروری است. در واقع کشورهای پیشرفته دنیا با تغییر رویکردهای خود در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی به دنبال راههای بهتر، جهت آماده سازی آنها برای زندگی مستقل در محیط های با کمترین محدودیت هستند. در این مقاله رویکردهای برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی و مزایا و معایب هر رویکرد مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش مروری نشان داد که جدیدترین رویکرد در برنامه درسی دانش آموزان کم توان ذهنی ، رویکرد دسترسی به برنامه درسی عمومی است که اتخاذ این رویکرد با فراهم کردن شرایط و امکانات و تمهیدات لازم برای اجرای آن به بهترین شکل، دانش آموزان کم توان ذهنی را برای زندگی مستقل در محیطهای با کمترین محدودیت آماده میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رویکردهای برنامه درسی، دانش آموزان کم توان ذهنی
عنوان انگلیسی
Curriculum Approaches for Students with Intellectual Disabilities: Advantages and disadvantages
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to overview the development of curriculum approaches for students with intellectual disabilities. The content of curriculum and delivering that content is one way of improving education for students with intellectual disabilities. For this reason consonance with development of curriculum approaches is necessary at the curriculum approaches for students with intellectual disabilities are finding better ways for preparing them for independent life in least restrictive environments. In this article, the curriculum approaches for students with intellectual disabilities and advantages and disadvantages of each approach have been investigated. The result showed that the new curriculum approach for students with intellectual disabilities is having access to the General Curriculum and the adoption of this approach by providing the conditions, necessary possibilities for its implementation, in the best possible way, will prepare the students with intellectual disabilities for independent living in the least restrictive environment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
قربان همتی علمدارلو | ghorban hemati alamdarloo
university of shiraz
دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-122-6&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات