این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۲، شماره ۱۱۰، صفحات ۷۹-۹۱
عنوان فارسی
مشکلات ارتباطی کودکان درخودمانده و اثربخشی روش ارتباطی مبادله تصویر (پکس)
چکیده فارسی مقاله
پژوهشهای مختلف نشان داده است که با وجود تمام فعالیتهای انجام شده تقریباً 50 درصد از کودکان درخودمانده گفتار کاربردی را به دست نمیآورند. در مورد این افراد لزوم استفاده از روشهای ارتباطی مکمل و جایگزین احساس میشود. یکی از برنامههای ارتباطی که برای آموزش کودکان درخودمانده استفاده میشود روش ارتباطی مبادله تصویر (PECS) است. این مقاله به بررسی پژوهشهای منتشر شده در زمینه روش ارتباطی مبادله تصویر میپردازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Communication problems in autistic children and effectiveness of Picture Exchange Communication system (PECS)
چکیده انگلیسی مقاله
Many researches show that approximately 50 percent of all autistic children never acquire functional speech. Using Augmentative and Alternative communication System (AAC) is necessary for these children. The Picture Exchange Communication system (PECS) is a communication program that has become widely used, especially with children with autism. This paper, reports the results of a review of the empirical literature on PECS.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هادی زرافشان | hadi zarafshan
مرکز مشاوره و درمان اتیسم باور
حمید علیزاده | hamid alizadeh
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-33&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات