این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۳۸، صفحات ۶۸-۷۳

عنوان فارسی اثر برنامه‌ ورزشی تعادلی بر بهبود عملکرد گام برداشتن و شاخص‌‌های زمانی و مکانی راه رفتن در نوجوانان کم‌توان‌ذهنی
چکیده فارسی مقاله زمینه: هدف از این پژوهش ارزیابی تاثیر برنامه‌ ورزشی تعادلی 8هفته‌ای بر شاخص‌‌های زمانی و مکانی عملکرد راه​ رفتن در کودکان کم‌توان‌ذهنی مدرسه ​ای بود. روش: به ​همین ​منظور، 40نوجوان کم‌توان‌ذهنی برای بررسی تاثیر برنامه‌های تمرینی تعادلی بر عملکرد راه​رفتن در 2گروه قرارگرفتند: (19نفر گروه آزمایش و 21نفر گروه گواه). گروه آزمایش در یک​ برنامه‌ 8هفته‌ای برنامه‌های تمرینی تعادلی شرکت​ کردند که شامل 2جلسه در یک​ هفته بود. راه​رفتن با استفاده از شاخص‌‌های زمانی و مکانی موردارزیابی قرارگرفت. یافته‌ها: یافته‌ها نشان​ دادند که برنامه‌های تمرینی تعادلی منجربه پیشرفت‌های قابل‌توجه در عملکردهای شرکت‌کننده در شاخص‌‌های زمانی و فضایی می‌شوند. نتیجه‌گیری: بنابراین، برنامه‌های تمرینی تعادلی برای بهبود عملکرد راه ​رفتن می‌تواند یک ​اقدام موثر باشد و برای بهبود تعادل و راه ​رفتن پیشنهادشود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تمرینات تعادلی، راه رفتن، کم‌توان‌ذهنی

عنوان انگلیسی The Effects of a Balance Exercise Program for Enhancement of Gait Function on Temporal and Spatial Gait Parameters in Young People with Intellectual Disabilities
چکیده انگلیسی مقاله Background: The aim of the study was to assess the effect of an 8-week balance exercise program for enhancement of gait function on temporal and spatial parameters of school aged children with intellectual disabilities. Method: Forty young people with intellectual disabilities were assigned either to the balance exercise program for enhancement of gait function group (BG group, n=19) or the control group (n=21). The BG group attended an 8-week balance exercise program for enhancement of gait function consisting of two sessions a week. Gait was assessed using temporal and spatial parameters. Results: The balance exercise program resulted in significant improvements in participant performance in temporal and spatial parameters. Conclusion: A balance exercise program for enhancement of gait function can be an effective intervention for improving functional outcomes and can be recommended as an alternative mode of physical activity programming for improving balance and gait.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Balance exercise, Gait, Intellectual disability

نویسندگان مقاله حجت اله سیاوشی | hojjatollah siavoshy
department of exercise physiology, sports medicine research center, sport sciences research institute, tehran, iran
پژوهشکده طب ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران

امیررضا صدیقی | amirreza seddighi
faculty of physical education and sports science, bu-ali sina university, hamadan, iran
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-45-7&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات