این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۱، شماره ۱۰۹، صفحات ۴۶-۵۴

عنوان فارسی بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
چکیده فارسی مقاله کم توانی ذهنی، اصطلاحی است که در خصوص دانش‌آموزانی به‌کار می‌رود که محدودیت‌های اساسی در عملکرد ذهنی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دارند. این محدودیت‌ها منجر به این می‌شود که دانش‌آموز کم‌توان ذهنی مطالب درسی را دیر یاد بگیرد. از این رو، مدارس این‌گونه دانش‌آموزان با مشکلاتی از قبیل مشکلات یادگیری مواجه هستند. همچنین، این دانش‌آموزان معمولاً با کمبود انگیزه، شناخته شده اند و جلب توجه آنها توسط معلمان به مطالب آموزشی، امری دشوار است. دانش‌آموزان کم توان ذهنی به نسبت سایر دانش‌آموزان عادی، برای دریافت خدمات و برنامه‌های آموزشی پیشرفته از اولویت بیشتری برخوردارند. دانش‌آموزان کم توان ذهنی، تنها در صورتی یاد می گیرند و به موفقیت نائل می‌شوند که برای آموزش آنها از روش ها، تجهیزات و فناوری های مناسبی استفاده شده باشد. در این مقاله سعی شده است الزامات آموزشی در بازی‌های رایانه‌ای ، انواع خاص آن و راهکارهای کاربرد موفقیت‌آمیز آن برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی تشریح شود .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Computer games and Their Role in the Teaching and Learning of Mentally-Retarded Students
چکیده انگلیسی مقاله Mental retardation is a term used for those students who have fundamental limitations in the social and communicational skills and mental operation. These limitations result in the mentally retarded students to learn educational materials late. Therefore, these student’s schools face problems such as learning difficulties. Also, these students are, usually, known as having the lack of enough motivation and getting them concentrate on educational materials is very difficult. Compared to normal students, mentally-retarded students have been given more priority as far as services and educational programs are concerned. Mentally retarded students will learned and succeed only if appropriate methods, technology and equipment are used for teaching them. In this article, there has been an attempt to describe educational requirements in computer games, their special types and successful operational strategies for mentally- retarded students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهه ولایتی | elahe velayati
دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-182-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات