این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۱، شماره ۱۰۹، صفحات ۷۸-۸۴
عنوان فارسی
آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
چکیده فارسی مقاله
مهارت های اجتماعی رفتارهایی هستند که به افراد برای کنش متقابل با دیگران کمک می کنند. در مدرسه، کنش متقابل ممکن است با هم کلاسیها، معلمان و سایر کارکنان مدرسه باشد. در مراحل بعدی زندگی، این کنش متقابل با همکاران، سرپرستان، دوستان و افراد دیگر برقرار می شود که شخص ملاقات می کند. در آموزش فراگیر که دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های درس عادی در کنار سایر دانش آموزان با استفاده از خدمات معلم مرجع (رابط) به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می شوند، از نظر پذیرش در گروه همسالان خود با مشکل رو به رو می شوند. یک برنامه عادی سازی باید شامل تمهیداتی برای افزایش پذیرش اجتماعی نسبت به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه باشد تا بتواند مؤثر واقع شود. در مقاله حاضر ضمن تعریف خصوصیات افراد توانا به لحاظ اجتماعی و مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه در مهارت های اجتماعی پایه، شیوه های شناسایی دانش آموزان دچار مشکل در برقراری ارتباط و روابط اجتماعی توضیح داده می شود. علاوه بر آن ضرورت، اهداف و نحوه آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه شرح داده می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارت های اجتماعی، آموزش فراگیر ، دانش آموزان استثنایی
عنوان انگلیسی
Social Skills Teaching to students with special needs in Inclusive education
چکیده انگلیسی مقاله
Social skills are a set of behaviors aimed at helping learners to establish positive interactions with others. Teachers, classmates and other school staff interact with others in school. Positive interactions may also occur between coworkers, administrators, friends or visitors in lifetime. In inclusive education the students with special educational needs study in mainstream education classes side by side with other students while using services of resourceful professional teachers as facilitator. Students with special educational needs have difficulty in interaction with peers in mainstream education classes. Inclusive education should include strategies for increasing social acceptance of learners with special educational needs to be more effective. In this essay, we define the characteristics of socially competent people describe the problems of learners with special educational needs in special social skills and the diagnostic methods of students who have difficulty in interaction with others. Furthermore, we explain the necessity, goals and the methods of teaching social skills to the student with special educational needs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Social Skills , Studeny with special needs, Inclusive
نویسندگان مقاله
آناهیتا خضری | anahita khezrbi
برنامه ریزی درسی
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-76-4&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه ای
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات