این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبرد دفاعی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۳۳-۷۷

عنوان فارسی ارائه الگوی مدیریت راهبردی تربیت و آموزش در دانشگاه‌های نیروهای مسلح کشور
چکیده فارسی مقاله این تحقیق که با هدف طراحی الگوی مدیریت راهبردی امور تربیتی و آموزشی دانشگاه‌های نیروهای مسلح کشور ارائه شده، یک پژوهش توسعه‌ای- کاربردی است. با استفاده از روش‌های پژوهش آمیخته و از جامعه آماری، تعریف ‌شده در پژوهش، تعداد 104 پرسشنامه توسط واجدین شرایط تکمیل و گردآوری شد که نتایج نشان ‌داد سؤال‌ها نیازمند تأیید در الگوی ساختاری لیزرل هستند که مقادیر آزمون T و زیرمجموعه‌‌ها با درصد بالاتر از 73 مورد تأیید ساختاری لیزرل قرارگرفتند. این الگو با سطح معنی‌داری بالا و برآورد واریانس خطای بسیار ضعیف مورد تأیید قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که در بخش اول پرسشنامه، شش گام‌ اساسی برنامه‌ریزی راهبردی، در بخش دوم پرسشنامه، فرایند اصلی طراحی الگوی مدیریت راهبردی امور تربیتی و آموزشی دانشگاه، در بخش سوم مؤلفه‌های توان امور تربیتی و آموزشی دانشگاه‌ها و در بخش پایانی، فرایندهای ضروری الگوی مدیریت راهبردی نظام تربیتی و آموزشی تحلیل شد. درنهایت پاسخ به سؤال اصلی تحقیق و الگوی طراحی‌شده ارائه گردید و در الگوی طراحی‌شده 19 گام تحقیق توضیح داده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Strategic Management Model of Training and Education in the Iran`s Armed Forces Universities
چکیده انگلیسی مقاله The research aims to design a model for strategic management of Armed Forces educational institutions. Using mixed research methods and statistical population, defined in the study, 104 completed questionnaires were collected that showed eligibility questions that are needed to confirm the structural model LISREL test values ​​T and sub ​​percentage higher than 73% LISREL structural confirmed the same. The model was confirmed with the significant high level and low variance estimation error, so that; in the first part of the questionnaire were analyzed the six major step strategic planning and in the second part of the questionnaire were analyzed the process of designing a model of strategic management of Training and Education, in the third part were analyzed the components of the universities' educational affairs and in the final part, we were analyzed necessary processes of strategic management model educational system. Finally, it responded to the question of research and designed pattern and described the 19-step of study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدضیاءالدین قاضی‌زاده‌فرد |
دانشیار دانشگاه امام حسین (ع)

علیرضا نادری خورشیدی |
دانشیار دانشگاه امام حسین (ع)

علی‌محمد احمدوند |
استاد دانشگاه امام حسین (ع)

فیض‌اله جلالی کوتنایی |
دانشجوی دورة دکترای مدیریت سیستم‌ها- دانشگاه امام حسین (ع)


نشانی اینترنتی http://ds.journals.sndu.ac.ir/article_441_98b31ec02142b9b31391c5e9713acfc4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/829/article-829-1652735.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات