این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۶۱۱-۶۲۹

عنوان فارسی شناسایی و تحلیل راهبرد های کارآفرینانه در صنایع غذایی منتخب
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل راهبردهای کارآفرینانه در صنایع غذایی منتخب است. با توجه به خلأ پژوهشی در زمینه راهبردهای کارآفرینانه در صنایع غذایی، پژوهشی کیفی با درنظرگرفتن رویکرد منبع‌محور و با استفاده از مدل مزیت رقابتی پتراف تعریف و اجرا شد. جامعه آماری شامل پانزده نفر از کارآفرینان حوزه صنایع غذایی، روش نمونه‌گیری گلوله برفی و روش جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختاریافته بوده است. برای تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با کارآفرینان، از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. نتیجه تحقیق شناسایی هشت راهبرد کارآفرینانه‌ای است که صنایع غذایی برای ایجاد مزیت رقابتی به‌کار می‌گیرند. این راهبردها عبارت‌اند از: راهبرد اتحاد، راهبرد توسعه فرانشیز، راهبرد تقلید خلاق، راهبرد نوآوری باز، راهبرد تملک، راهبرد تمرکز، راهبرد رشد از مقیاس کوچک و راهبرد به‌کارگیری توانمندی‌های سنتی و بومی.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification and Analysis of Entrepreneurial Strategies in Selected Food Industries
چکیده انگلیسی مقاله Finding strategies for gaining superior resources and creating entrepreneurial rent is the main purpose of this research. Here we use resource based view as a lens for finding this type of strategies. For conducting this research, qualitative methods were used and qualitative research questionnaire was formed based on Peteraf model. Finally a total of 8 strategies have been identified and analyzed through interviews with entrepreneurs in selected food industries. These strategies are: Forming Alliances, using Local Potentials, Creative Imitation, Open Innovation, Growth from small-scale, Franchise, Focus Strategy and Entry by acquisition. Findings are expected to improve weak entrepreneurial strategy literature.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کیهان اسدی سی سخت | asadi سی سخت
کارشناس ارشد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

کامبیز طالبی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید رسول حسینی | seyed rasoul
استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_58808_5f374865cda061ab3a0725b1cd141b7d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات