این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۳۳-۴۵۱
عنوان فارسی
موانع راهاندازی و گسترش کسبوکارهای خانگی در مناطق روستایی شهرستان ارومیه
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی موانع راهاندازی و گسترش کسبوکارهای خانگی در مناطق روستایی شهرستان ارومیه انجام گرفت. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و بهلحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق 227 نفر از روستاییان دارای کسبوکار خانگی ثبت و تأییدشده در مناطق روستایی شهرستان ارومیه بودند. با توجه به جدول کرجسی- مورگان، 181 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده برای انجام تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته بود. روایی پرسشنامه با نظر کارشناسان و متخصصان تأیید شد. بهمنظور تعیین پایایی ابزار تحقیق، پیشآزمون انجام گرفت که مقدار آلفای کرونباخ محاسبهشده برای مقیاس اصلی پرسشنامه 82/0 محاسبه شد. دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSSWin20 و AMOS20 تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد پنج عامل ضعف حمایتی، محدودیت کسبوکارهای خانگی، ضعف زیرساختی و فرهنگی، ضعف دانشی و اطلاعرسانی و نبود قوانین مرتبط با تبیین 483/66 درصد از واریانس کل، بهترتیب اولویتهای اول تا پنجم را در شکلگیری و تعیین سازه برای «موانع راهاندازی و گسترش کسبوکارهای خانگی در مناطق روستایی» داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Barriers of Starting and Expanding Home based Businesses in Rural Areas of Urmia County
چکیده انگلیسی مقاله
The objective of this research was to study barriers of starting and expanding home based businesses in rural areas of Urmia County. The research was an applied research and a descriptive research in terms of goal and method of data collection, respectively. The target population of the research consisted of all rural residents who were owners of registered and approved home based businesses in rural areas of Urmia County (N= 277). According to Krejcie and Morgan table, a sample size of 181 was selected using a simple random sampling method. Data were collected by a researcher- made questionnaire. A panel of experts confirmed validity of the questionnaire. A pilot study was conducted to establish reliability of the instrument. Cronbach's alpha coefficient for the main scale of the questionnaire was equal to 0.82. Data were analyzed using SPSSWin20 and AMOS20 softwares. The results showed that five factors namely, supportive weakness, restrictions of home based businesses, infrastructural and cultural weakness, knowledge and informative weakness and lack of related laws, by explaining 66.483 percent of total variances, have gained the priority of first to five in forming and identifying the construct of "barriers of starting and expanding home based businesses in rural areas", respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
روح اله رضایی |
دانشیار دانشکده کشاورزی، دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
بهمن نجفی |
کارشناس ارشد توسعه روستایی، دانشگاه زنجان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_57644_eac7f260639163d1aebfda90023f79f7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات