این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۵۳-۴۷۲

عنوان فارسی شناسایی تأثیر هوش معنوی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش میانجی هویت ایده‌آل کارآفرینانه (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک‌های علم و فناوری شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله پژوهش‌ها اهمیت اشتیاق کارآفرینانه را در شروع و استمرار رفتار کارآفرینانه افراد تأیید کرده‌اند، اما پژوهش‌های اندکی به بررسی علل شکل‌گیری اشتیاق کارآفرینانه و جست‌وجوی آن در ویژگی‌های درونی کارآفرینان پرداخته‌اند. در پژوهش حاضر، تأثیر هوش معنوی (متغیر مستقل) بر اشتیاق کارآفرینانه (شامل سه بعد اشتیاق ابداعی، تأسیسی و توسعه‌ای) با نقش میانجی مرکزیت هویت ایده‌آل کارآفرینانه مطالعه شده ‌است. این مطالعه با روش پیمایشی و با نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین 120 نفر از کارآفرینان مستقر در پارک‌های علم و فناوری شهر تهران انجام گرفت. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان تعیین شد و سرانجام 95 پرسشنامه صحیح جمع‌آوری شد. به‌منظور تجزیه ‌و تحلیل و بررسی فرضیه‌ها از روش مدل‌سازی معادله‌های ساختاری با روش حداقل مربعات و نرم‌افزار آماری SmartPLS استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد هوش معنوی کارآفرینان بر اشتیاق کارآفرینانه و مرکزیت هویت ایده‌آل تأثیر مثبت و معناداری دارد و نقش میانجی مرکزیت هویت ایده‌آل در اشتیاق ابداعی و تأسیسی تأیید شد.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اشتیاق کارآفرینانه، هوش معنوی، هویت ایده‌آل کارآفرینانه،

عنوان انگلیسی Examining the effect of spiritual intelligence on entrepreneurial passion with mediating role of ideal entrepreneurial identity (Case of Tehran science and technology parks)
چکیده انگلیسی مقاله Entrepreneurial passion has been shown to have important effect on starting and persistence of entrepreneurial behavior, however its causes has not yet been studied. This paper is aimed at investigating the effect of SQ on three types of passion including passion for inventing, founding and developing with the mediating role of ideal entrepreneurial identity centrality. This descriptive survey was conducted using the random sampling on 120 entrepreneurs of Tehran science and technology parks. The sample size have been calculated using Krejcie and Morgan table and 95 valid questionnaire were collected. Hypothesis testing were carried out through structural equation modeling using SmartPLS software. The results confirmed the effects of entrepreneur's SQ on entrepreneurial passion and the mediating role of ideal identity centrality in the relationship between SQ, inventing and developing passion.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی مبینی دهکردی | mobini dehkordi
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدحسن مبارکی | mohammad hassan
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

آرمین خالقی |
دانشجوی دکتری کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_57645_08e6010db1adcd0784b37ed398798963.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات