این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۴۹۳-۵۱۲

عنوان فارسی تأثیرپذیری کارآفرینی اجتماعی از رهبری هوشمند با نقش میانجی یادگیری سازمانی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رهبری هوشمند بر کارآفرینی اجتماعی با نقش میانجی یادگیری سازمانی انجام گرفت. روش تحقیق به‌لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری را تمام کارکنان دانشگاه بوعلی سینای همدان تشکیل می‌دهند که نمونه آماری مورد مطالعه با استفاده از فرمول کوکران و از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی 185 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده‌های پژوهش از سه پرسشنامه استاندارد رهبری هوشمند، یادگیری سازمانی و کارآفرینی اجتماعی استفاده شد. داده‌های تحقیق پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری Lisrel و SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد: اثر مستقیم رهبری هوشمند بر کارآفرینی اجتماعی و یادگیری سازمانی مثبت و معنادار است، اثر مستقیم یادگیری سازمانی بر کارآفرینی اجتماعی مثبت و معنادار است و اثر غیرمستقیم رهبری هوشمند بر کارآفرینی اجتماعی با نقش میانجی یادگیری سازمانی مثبت و معنادار است. درنتیجه، رهبری هوشمند و یادگیری سازمانی بر توسعه کارآفرینی اجتماعی در نظام آموزشی عالی تأثیر می‌گذارد.      
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Affected Social entrepreneurship of intelligent leadership with the role of mediator organizational learning
چکیده انگلیسی مقاله Current study with the aim of Effect intelligent leadership Social Entrepreneurship With the role of mediator organizational learning is done. Research methodology Of applied purpose of data collection is descriptive and correlation. The population consisted of all Bu Ali Sina University in Hamedan is staff  with Cochran formula 185 as the sample through stratified random sampling method were selected. The data to gather were used from three questionnaires intelligent leadership, organizational learning and social entrepreneurship. The data after collecting were analyzed by using SPSS statistical software and Lisrel. The results showed that the direct effect of intelligent leadership on social entrepreneurship and organizational learning is positive and significant. Direct effect of direct effect of on social entrepreneurship is positive and significant. Indirect effect of intelligent leadership on social entrepreneurship with role of mediator organizational learning is positive and significant. As a result of the factors affecting the development of social entrepreneurship in higher education are intelligent leadership and organizational learning.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدزضا اردلان |
دانشیار، دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

وحید سطانزاده | سطانزاده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_57647_55e6fc1b08a841328a5e1e57d0a15b18.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات