این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۵۱۳-۵۳۰
عنوان فارسی
ارزیابی مؤلفههای مدیریت زنجیره تأمین کارآفرینانه مرتبط با فرایند توسعه محصول جدید (مورد مطالعه: شرکتهای کارآفرین فعال در صنعت شوینده ایران)
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش، مؤلفههای مدیریت زنجیره تأمین کارآفرینانه مرتبط با فرایند توسعه محصول جدید در شرکتهای کارآفرین فعال در صنعت شوینده ایران ارزیابی شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری دادهها، پژوهشی کمی از نوع توصیفی- پیمایشی است. روش تجزیهوتحلیل در این پژوهش رویکرد ترکیبی AHP-TOPSIS است. جامعه آماری این تحقیق شامل 21 نفر از کارشناسان و کارشناسان ارشد تولید و مدیران ارشد شرکتهای منتخب در حوزه شویندهها (شرکتهای پاکنام، پاکریز، کندر، محصولات بینالمللی پارس، کفساز و من) است. با توجه به نتایج روش AHP بهمنظور تعیین وزنهای شاخصهای ارزیابی موفقیت توسعه محصول جدید، معیار سودآوری شرکت از فروش محصول جدید و میزان سهم بازار حاصل از تولید محصول جدید با 257/0 و 249/0 بیشترین اهمیت را دارند. با توجه به نتایج روش TOPSIS بهمنظور رتبهبندی مؤلفههای زنجیره تأمین کارآفرینانه، مؤلفههای بازاریابی و فروش شرکت، رشد سهم بازار زنجیره صنعت شوینده و عوامل سازمانی (منابع انسانی شرکت) با وزن 868/0، 779/0 و 757/0 بهترتیب در رتبههای اول تا سوم قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of the factors of entrepreneurial supply chain management effecting on new product development process
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this thesis is ranking entrepreneurial supply chain management contents on new product development process in entrepreneurial firms of Iran detergent industry. The type of methodology used is descriptive-survey.As the results can help practitioners; this survey is conducted in an applied research. The analysis method in this level is integrated multiple criteria decision-making (AHP –TOPSIS). The statistical populations include 21 of production experts and top managers of firms in detergent industries (Paknam, Pakriz Co., kondor Co., Pars international products Co., Kafsaz Co. and Man Co.). According to the results of AHP method, the Profitability criterion from new product and market share have the most importance weighed 0.257 and 0.249 respectively. According to results given of topsis method, sales and marketing, the market growth of detergent industry chain and organizational factors (human resources) are prioritized 0.868, 0.779 and 0.757 respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مجتبی سجادی | seyed mojtaba
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد رضا میگون پوری | mohammad reza
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجتبی درگاهی |
کارشناس ارشد کسب وکار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_57648_c4483992fcee50f2b6132400a26e2f8c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات