این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۵۷۱-۵۹۰

عنوان فارسی ارتباط میان رهبری تحول‌آفرین، بازاریابی داخلی و گرایش کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب)
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط میان رهبری تحول‌آفرین، بازاریابی داخلی و گرایش کارآفرینانه در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت گرفته است. این پژوهش از نوع کاربردی و به‌صورت توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 320 نفر از کارشناسان و سرپرستان بیست اداره تابعه مدیریت تدارکات و امور کالا بوده است که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی، 143 نفر نمونه درنظر گرفته شد. جمع‌آوری داده‌ها براساس پرسشنامه استاندارد انجام گرفت که روایی آن را اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و پایایی آن را روش پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ تأیید کرد. تجزیه ‌و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS-2 صورت پذیرفت. نتایج نشان داد رهبری تحول‌آفرین بر گرایش کارآفرینانه با شدت (409/0)، رهبری تحول‌آفرین بر بازاریابی داخلی با شدت (493/0) و همچنین، بازاریابی داخلی بر گرایش کارآفرینانه با شدت (381/0) تأثیر دارد و درنهایت بازاریابی داخلی در تأثیر رهبری تحول‌آفرین بر گرایش کارآفرینانه با شدت (188/0) به‌عنوان میانجی‌گری جزئی تأثیرگذار است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relationship Between Transformational leadership, Internal Marketing and Entrepreneurial Orientation (The Case of: National Iranian South Oil Company)
چکیده انگلیسی مقاله The present study evaluates relationship between Transformational leadership, Internal Marketing and Entrepreneurial Orientation of departments within the material procurement management at national Iranian south oil company. The purpose of this research is based on the type of application, as a method of obtaining data from a descriptive and correlation method. Statistic population included of 320 experts and managers working in departments within the material procurement management that using stratified random sampling and Cochran formula, 143 selected as the sample size. Data was gathering by questionnaire that validity of faculty members and reliability using a composite reliability and Cronbach's alpha confirmed. Data analysis using structural equation modeling (SEM) with partial least squares (PLS) approach and Smart PLS software conducted. Results indicated a positive influence of Transformational leadership on entrepreneurial orientation (0.409), Transformational leadership on internal marketing (0.493) as well as internal marketing on entrepreneurial orientation (0.381) and internal marketing as a mediator in the effect of Transformational leadership on entrepreneurial orientation intensity (0.188) influence.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرتضی اکبری |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

صاحب ایمانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز بین المللی خلیج فارس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بین المللی خلیج فارس (Islamic azad university of khalij e fars)

مهدی قباد نژاد | ghobad nejad
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات خوزستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

رحیم رحیمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات خوزستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_57651_52880ecd7ddce1b6c27922703a6e3c9f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات