این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۳۳-۳۵۲

عنوان فارسی اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش محصول جدید در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه زیست- فناوری غذایی
چکیده فارسی مقاله نیازها و خواسته‌های مشتریان در بازار محصولات غذایی به‌شدت درحال تغییر است. درنتیجه، اقدامات مناسب در زمینه بازاریابی و فروش، نقش مهمی در شناسایی این نیازها و موفقیت محصولات جدید غذایی در مرحله پرتاپ و راه‌اندازی محصول به بازار دارند. این تحقیق، به اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر مرحله بازاریابی و فروش فرایند توسعه محصول جدید در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط فعال در حوزه زیست- فناوری غذایی می‌پردازد. روش تحقیق آمیخته- اکتشافی است. در بخش کیفی، مصاحبه با ده نفر از خبرگان از جمله مدیران و استادان دانشگاهی در حوزه توسعه محصول جدید و زیست- فناوری غذایی صورت گرفت و در بخش کمی با استفاده از نتایج کیفی، پرسشنامه‌ای تهیه و میان 80 نفر از خبرگان توزیع شد که 64 پرسشنامه عودت داده شد و از طریق نرم‌افزار SPSS20 تحلیل انجام گرفت. نتایج پژوهش مبین تأیید چهار عامل آمیختۀ بازاریابی (قیمت، محصول، توزیع و ترفیع) در بعد بازاریابی و فروش فرایند توسعه محصول جدید است. نتایج آزمون نشان داد به‌ترتیب قیمت، محصول، ترفیع و توزیع دارای اهمیت هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی و فروش، توسعه محصول جدید، زیست- فناوری غذایی،

عنوان انگلیسی Prioritizing the Factors Affecting the Marketing and sales of New Product in SMEs Active in Food Biotechnology
چکیده انگلیسی مقاله Rapidly changing customer needs and desires in market of food product A pproprait actions in relation to marketing and sales play an important role in identifying these needs and succeeding of new food products in stage of launch of product. this paper aims to prioritize the factors affecting the marketing and sales of the new product development process in small and medium-sized businesses active in the field of biotech food deals. The research is exploratory mixed type. In the qualitative interviews with dozens of experts in the field of new product development and food biotechnology in the quantitative 80 questionnaire distributed and 64 questionnair returned. The results represent a confirmation Four elements of the marketing mix (price, product, place and promotion) of the marketing and sales of the new product development process to prioritize the importance of each of these factors and sub-factors of Friedman test was used. Test results showed that the price, product, promotion and distribution are important. Finally, suggestions for future managers and researchers are presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آمنه کنعانی |
کارشناس ارشد دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_55983_98f0a2b12ea2188b39e2362dc35a3bc4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات