این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۵۳-۳۶۹

عنوان فارسی فراترکیب جایگاه مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار در ادبیات پژوهش معاصر سازمان در ایران
چکیده فارسی مقاله تاکنون تعاریف متعدد و گاه متناقضی از مفهوم مسئولیت اجتماعی ارائه شده است، اما به‌طورکلی می‌توان از آن به‌عنوان ایجادکنندۀ تعادل سازنده بین کسب‌وکار و محیط آن یاد کرد. ادبیات جهانی پژوهش به‌طور تقریباً مفصلی به این موضوع پرداخته است، اما در داخل، علاوه‌بر وجود خلأ گسترده از نظر مفهومی، چارچوب مشخصی در زمینه مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار ارائه نشده است. در این مطالعه، پژوهشگران با اتخاذ رویکرد فراترکیب کیفی داده‌های متنی مربوط به هشت مطالعه داخلی که در مقایسه با سایر مطالعات، تمرکز بیشتری بر این مفهوم داشته‌اند، تلاش می­کنند مسئولیت اجتماعی را از دید ادبیات داخلی شناسایی کنند. یافته‌های مطالعه حاضر نشان می‌دهد مفهوم مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار از نگاه ادبیات معاصر ایران، بیانگر فعالیت‌های ناشی از حساسیت داوطلبانه و راهبردمحور کسب‌وکار به رویدادهای محیط اطراف است که در زمینه مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی سازمان، در تعامل با محیط شکل گرفته است و با تأکید بر شایسته‌سالاری، مردم‌سالاری، تغییر و ارزش‌های انسانی در صدد ایجاد تعادل بین منافع سازمان، جامعه، انسان و دولت‌هاست که جامع‌ترین تعریف مسئولیت اجتماعی از نظر این مطالعه به­شمار می­رود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جامعه، فراترکیب، کسب‌وکار، مسئولیت اجتماعی کسب‌وکار،

عنوان انگلیسی Bohm, A. (2004). Theoretical Coding: Text Analysis in Grounded Theory A Companion to Qualitative Research (pp. 270-274): London,: Sage Publications. Hodgkin, Saralyn V. (2002). BUSINESS SOCIAL ENTREPRENEURS.
چکیده انگلیسی مقاله The growth in the number and quality of businesses caused many positive results for societies. But it can potentially bring some unfavorable effects to their environment. Although there issued many different definitions of social responsibility, there is lack of consensus among scholars about its definition. Aside from its different and sometimes paradoxical definitions, corporate social capital at least, can be defined as the productive interaction between businesses and their environments. Despite the robust body of knowledge in international literature of corporate social responsibility, this issue has not drawn enough attention in Iranian studies. Using meta-Synthesis approach of 8 the most relevant Iranian studies about corporate social responsibility, corporate social responsibility is defined as an organization's voluntary and strategy-based sensitivity to its environment, which has formed in transaction with its managerial, economic and social environment, which is to set balance between interests of organization, society, human and government, by reliance on meritocracy, democracy, change and humanistic values.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی علیزاده |
دانشجوی دکتری کارآفرینی، گرایش کسب وکار جدید دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سارا سهیلی |
کارشناس ارشد کارآفرینی، گرایش عمومی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

وحیده بامشاد |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_55984_bb2e2ead0f50d10650990ef821a53b20.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات