این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱-۱۹

عنوان فارسی ﺗأﺛﯿﺮ ﺳﺮﻣﺎیه اجتماعی ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﮐﺎرآﻓﺮیﻨﺎﻧﻪ (مطالعۀ موردی: داﻧﺸﺠﻮیﺎنﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ داﻧﺸﮑﺪه ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺑﺮق و ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان)
چکیده فارسی مقاله اندازه­گیری قصد کارآفرینانه و شناسایی عوامل مؤثر بر آن به‌عنوان یکی از عوامل تعیین‌کننده در بروز پدیده کارآفرینی، پیش‌بینی دقیق‌تری از احتمال وقوع آن را فراهم می‌آورد. از جمله عوامل تأثیرگذار بر قصد کارآفرینانه که در پژوهش‌های مختلف به آن اشاره شد، سرمایه اجتماعی است. این پژوهش درصدد آن است که به بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر قصد کارآفرینانه- با درنظرگرفتن نقش میانجی سبک ‌شناختی- در نمونه 140 نفری از جامعه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بپردازد. روش نمونه­گیری، تصادفی دردسترس است. این پژوهش براساس هدف، کاربردی و از نظر روش کمّی و توصیفی- همبستگی است. داده­های جمع­آوری‌شده از پرسشنامه لیکرت از طریق تکنیک مدل معادله‌های ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار لیزرل تحلیل شد. یافته­های این پژوهش نشان می‌دهد رابطه مثبت و معناداری بین سرمایه اجتماعیِ رابطه­ای و قصدکارآفرینانه از طریق سبک‌ شناختی شهودی وجود دارد. همچنین، رابطه مثبت و معنادار بین سرمایه اجتماعیِ ساختاری و ااجتماعیِ شناختی با قصد کارآفرینانه از طریق سبک ‌‌شناختی منطقی تأیید می­شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سبک شناختی، سرمایه اجتماعی، قصد کارآفرینانه،

عنوان انگلیسی The effect of social capital on entrepreneurial intention: The Case of MA students of the School of Electrical and Computer Engineering of Tehran University
چکیده انگلیسی مقاله A Measurement of entrepreneurial intention and locating factors that nurture it are among one of the determining factors that lead to the emergence of the phenomenon of entrepreneurship, provide a better understanding of the quality of circumstances that bring about free enterprise and thus contribute to a more accurate prediction of the possibility of its occurrence. Among factors that are influential in entrepreneurial intention of which has been referred to in various researches is social capital. This research seeks to look into the effect of social capital on entrepreneurial intention. It will do so by incorporating the intermediary role of the cognitive style in a sample of one hundred and forty (140) graduate students of Tehran University's Faculty of Electrical and Computer Engineering. Sampling method is random sampling. This is an applied research conducted within the framework of a correlative-descriptive survey. The data gathered from the surveys have been analyzed through a structural equation model technique and by LISREL software. The findings of this research convey that there is a positive and meaningful relationship through intuitive cognitive style between relational social capital and entrepreneurial intention.also there is a positive and meaningful relationship through rational cognitive style between structural and cognitive and  relational social capital and entrepreneurial intention.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Entrepreneurial Intention, cognitive style, Social capital

نویسندگان مقاله محمد علی مرادی | mohammad ali
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمدرضا زالی | mohammad reza
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

راضیه پرنیان |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_55467_bbce25ca6507670324d89d33db608dfc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات