این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۶۱-۷۹
عنوان فارسی
تبیین نقش مؤلفههای فردی، محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله
با توجه به آموزشپذیربودن کارآفرینی و ضرورت آموزش آن، نیاز به شیوههای آموزشی نوین از جمله آموزش الکترونیکی کارآفرینی بیش از پیش احساس میشود. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با استفاده ازروشتحقیق ترکیبی (کیفی -کمی) انجام گرفته است. براساس نتایج تحقیق کیفی نه مصاحبه نیمهساحتاریافته با استادان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران صورت گرفت که بهصورت هدفمند با داشتن دو ویژگی سابقه حداقل دو دوره تدریس الکترونیکی در دانشکده کارآفرینی و آشنایی با حوزه فناوری اطلاعات در آموزش انتخاب شده بودند. عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی براساس نتایج تحلیل دادهها در سه دسته شناسایی و دستهبندی شدند: عوامل فردی شامل ویژگیهای استاد و ویژگیهای دانشجو، عوامل محیطی شامل تعاملات و ارزیابی، عوامل سیستمی شامل کیفیت آموزش و محتوای ارائهشده، کیفیت زیرساخت اینترنت و سیستم آموزش مجازی و کیفیت عملکرد دانشگاه و خدمات آن. همچنین، نتایج تحقیق کمی در نمونه آماری 139 دانشجوی دوره آموزش الکترونیکی کارآفرینی ورودی 89 نشان میدهد عامل فردی ویژگیهای دانشجو، عامل محیطی تعاملات و عامل سیستمی آموزش و محتوای ارائهشده میتوانند بیشترین تأثیر را در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش الکترونیکی کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، عوامل موفقیت،
عنوان انگلیسی
Explanation the Role of the Personal, Environmental and System Factors on the Success of Entrepreneurship Electronic Learning in University of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Considering the fact that entrepreneurship can be taught and the emergence of entrepreneurship education, there is a stronger need for newer ways of education such as electronic entrepreneurship education. This research is conducted to identify the success factors of electronic entrepreneurship education in the entrepreneurship faculty of Tehran University using a qualitative and quantitative approach. Based on the results of the semi-structured interviews analysis with nine lecturers of electronic entrepreneurship education in the entrepreneurship faculty of Tehran university with the experience of at least two terms teaching and familiarity with the field of information technology in education, success factors of electronic entrepreneurship education was identified in three categories of personal factors including lecturers' characteristics and learners' characteristics, environmental factors including interactions and assessment and system factors including the quality of education and content, the quality of Internet infrastructure and e-learning system and the quality of university performance and its services. Results of quantitative research which was conducted to explain the role of these factors in the success of entrepreneurship electronic education among 139 students of this course, admitted in 2010, point out that learners' characteristics in personal factors, interactions in environmental factors and the quality of education and content in system factors can have the greatest impact on the success of the entrepreneurship electronic education in the entrepreneurship faculty of Tehran university.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا آراستی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
افروز سفیدگر |
کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
رضا زعفریان |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_55469_4f36f9321534c5c1bd23562e144734e1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات