این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۳۷

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت شرکت‌های زایشی دانشگاهی (مورد مطالعه: شرکت‌های مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی استان اصفهان)
چکیده فارسی مقاله      پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر موفقیت شرکت‌های زایشی دانشگاهی با نقش میانجی‌گیری ویژگی‌های فردی و نقش تعدیل‌گری خصوصیات شرکت‌های زایشی مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی استان اصفهان صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 256 شرکت‌ مستقر در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان است. شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، 148 شرکت محاسبه شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه 45 پرسشی محقق‌ساخته برای سنجش متغیرهای تحقیق است که روایی آن به دو روش محتوا و سازه و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 916/0 تأیید شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS و به روش الگوسازی معادله‌های ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد از بین عوامل فرض‌شده، قوانین دولتی، دانشگاه مادر و مکان جغرافیایی بر موفقیت شرکت تأثیر داشت و ویژگی‌های فردی مؤسسان بر موفقیت این شرکت‌ها نقش میانجی‌گری ندارد و خصوصیات شرکت زایشی نقش تعدیل‌گری بر موفقیت شرکت‌ها دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Factors on the Success of Academic Reproductive Companies (Case Study: the Companies of Isfahan Science & Technology Town)
چکیده انگلیسی مقاله factors on the success of academic reproductive companies with the moderating role of individual characteristics and the mediating role of reproductive company characteristics in the companies of Isfahan Scientific and Research Town. This study is practical in purpose and is a descriptive-survey one the from research methodology perspective. The statistical population consists of all companies established in the Isfahan Scientific and Research Town. The population consists of 256 companies. A sample of 148 companies was selected. The sample size was determined through the Morgan Sampling Table. The sample members were selected randomly. In order to collect the research data, a researcher-developed questionnaire was developed. The questionnaire consists of 45 questions. The validity of questionnaire was measured through both content and construct validity. Also the reliability of questionnaire was measured through Cronbach's Alpha Coefficient. The coefficient was 0.916 which confirms the reliability of the questionnaire. The research data were analyzed through Structural Equation Modeling (SEM) in the Smart-PLS. The findings revealed that factors like the governmental rules, parent universities, and regions affect the company success. Another part of the findings showed that the individual characteristics of the founders did not play any mediating role in the relationship between environmental factors and company success. Finally, the findings indicated that the reproductive features of the company have a moderating effect in the relationship between environmental factors and company success.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی کاظمی |
استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

علی صفری |
استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

سهیلا اعرابی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_53247_bb7c5779f38f6ddc9261b31c7eb41f0e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات