این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۵۸۹-۶۱۱

عنوان فارسی آسیب‌شناسی اخلاقی کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار: رویکردی پدیدارشناسانه
چکیده فارسی مقاله این تحقیق کیفی با هدف آسیب‌شناسی اخلاقی فضای توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی صورت گرفته است و به لحاظ هدف کاربردی است و با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام گرفته است. برای گردآوری داده‌های تحقیق از مصاحبه نیمه‌‌ساختارمند استفاده شد. جامعه آماری تحقیق شامل کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارهای فعال در استان گلستان است. از روش نمونه‌گیری هدفمند، 41 نفر از کارآفرینان گزینش و بررسی شدند. فرایند گردآوری اطلاعات تا سطح اشباع نظری و آستانه سودمندی اطلاعات قابل دسترس ادامه یافت. ‌پس از پالایش کدهای اولیه (تلفیق کدهای همپوشان و مصداقی)، کدهای استخراجی در قالب الگویی چهاربعدی گروه‌بندی شد: 1. رفتارهای غیر اخلاقی در کارآفرینی و کسب‌وکار به‌عنوان پدیده مطالعه‌شده؛ 2. شرایط علی یا رخدادها، وقایع و اتفاقات منجرشده به بروز پدیده رفتارهای غیر اخلاقی؛ 3. پیامدها شامل آثار و عوارض بروز پدیده رفتارهای غیر اخلاقی؛ 4. واکنش: راهکارهای پیشگیری یا کنترل پدیده رفتارهای غیر اخلاقی.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Ethical Diagnosing of Entrepreneurship and Enterprise Development: A Phenomenological Approach
چکیده انگلیسی مقاله This qualitative research was carried out with aim to diagnosis ethical milieu of entrepreneurship and enterprise development. This applied research was done through descriptive phenomenology method. Semi-structured interviews were implemented in order to collect data. Statistical population of this research consisted of all entrepreneurs and enterprise's managers of in Golestan province. Through purposeful sampling, 41 entrepreneurs and enterprise's managers were selected as sample or interviewee. The data collection process was continued until reaching theoretical saturation and usefulness threshold of available information. According to Colaizzi's method, qualitative thematic content analysis was carried out to analyze the collected data. After refining the initial code (combining overlap and exemplifier codes), extracted codes were grouped into a four-dimensional model: (1) Phenomenon or unethical behaviors in entrepreneurship and enterprise milieu; (2) Causal conditions or events, incidents, happenings that lead to the occurrence or development of unethical behaviors as a phenomenon; (3) Impacts included the consequences and effects of unethical behaviors in entrepreneurship and enterprise milieu; and (4) Response: strategies to prevent or control the phenomena of unethical behaviors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدشریف شریف زاده | mohammad sharif
دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

غلامحسین عبدالله زاده |
استادیار-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

ابوالقاسم عربیون |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_53620_77d2c804c3fa672becbc27f5b4ffbb73.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات