این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۳۵-۶۵۱
عنوان فارسی
شناسایی تأثیر کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد مالی و غیر مالی (مورد مطالعه: شرکت فناپ)
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینی استراتژیک، عاملی اثرگذار بر خروجی سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ درنظر گرفته میشود که میتواند رشد و ثروت یک سازمان را بهبود بخشد. امروزه بسیاری از سازمانهای بزرگ، از کارآفرینی استراتژیک بهعنوان روشی برای کسب مزیت رقابتی در بلندمدت استفاده میکنند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف این تحقیق شناسایی تأثیر کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد مالی و غیر مالی در قالب پژوهشی توصیفی- همبستگی در شرکتفناپ در تهران است و چارچوب مفهومی با دو بُعد کارآفرینی استراتژیک و عملکرد طراحی شده است.اینتحقیق از نظر ماهیت و روش توصیفی– همبستگی و از نظر هدف از نوع کاربردی است.پرسشنامه محققساخته پژوهش بهصورت تصادفی ساده، بین هفتاد نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان در شرکتفناپ توزیع و در نهایت شصتپرسشنامه جمعآوری شد.آزمون فرضیات تحقیق و مدل تحلیل مسیر آن براساس روش مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار SmartPLS2انجام گرفت. نتایج نشان میدهد فرهنگ کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، مدیریت استراتژیک منابع و بهکارگیری خلاقیت و توسعه نوآوری بر عملکرد تأثیر میگذارد، اما ذهنیت کارآفرینانه بر عملکرد در شرکت فناپ تأثیری ندارد. هرچند در پایان مشخص شد بهطور کلی کارآفرینی استراتژیک بر عملکردشرکت فناپ تأثیر معناداری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying the Effect of the Strategic Entrepreneurship on the Financial and Non- Financial Performance (Case study: Fanap Company in Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله
The strategic entrepreneurship was considered a factor which could affect the output of the small, medium and big organizations and improve the growth and wealth of an organization. Nowadays, large numbers of organizations exploit the strategic entrepreneurship as a procedure to achieve long-term competitive advantages. This research is aimed at investigating the effect of the strategic entrepreneurship on the performance in the Fanap Company in Tehran and design a conceptual model with the two elements of strategic entrepreneurship and performance. This is an applied research based on correlative-descriptive method .The research questionnaire was randomly distributed among 70 middle and senior managers and the experts in Fanapl Company of which 60 questionnaires were collected. The hypothesis testing and path analysis of research are carried out through the structural equation modeling method using the professional program, PLS2. The results showed that entrepreneurial culture, entrepreneurial leadership, managing resources strategically, and applying creativity and developing innovation all affect the performance positively but entrepreneurial mindset does not affect the performance in that Company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کامبیز طالبی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی داوری |
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نگار سادات تقوی | negar sadat
کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_53622_a6d7db25b36a42cc17e1a9f773027248.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات