این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۳۸۹-۴۰۶
عنوان فارسی
ارزیابی اثربخشی روش آموزش کارآفرینی "سخنران میهمان" (مورد مطالعه: دانشجویان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله
تدریس کارآفرینی که بر رفتار فعلی و قصد آتی فرد برای کارآفرینی تأثیرگذار است، به سبکها و روشهای مختلفی صورت میگیرد. یکی از این روشهای آموزشی، استفاده از «سخنران مهمان» در کلاس درس است. استفاده از کارآفرینان برای بازگویی تجربیات شکست و پیروزیشان میتواند به عنوان مورد زنده در تدریس استفاده شود؛ اما باید اثربخشی این روش آموزشی ارزیابی شود. یکی از روشهای ارزیابی اثربخشی آموزش کارآفرینی، میزان تأثیری است که بر «قصد کارآفرینی» میگذارد. در این تحقیق، به منظور ارزیابی اثربخشی روش آموزش کارآفرینی «سخنران میهمان»، با استفاده از روش تحقیق کمّی از نوع آزمایشی در جامعه آماری دانشجویان نیمسال اول کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران، میزان قصد کارآفرینی دانشجویان قبل و بعد از جلسات سخنرانی سه کارآفرین مهمان با استفاده از پرسشنامه استاندارد قصد کارآفرینی کروگر در دو گروه آزمایش (34 نفر) و کنترل (34 نفر) سنجیده شد. یافتههای تحقیق نشان میدهد که روش آموزش کارآفرینی «سخنران مهمان» از طریق تأثیر بر متغیرهای مطلوبیت شخصی، خودباوری و باور جمعی باعث ارتقای قصد کارآفرینی دانشجویان میشود، در حالی که این روش بر متغیر «هنجارهای اجتماعی» دانشجویان تأثیر معنیداری نداشته است. این نتایج به سیاستگذاران در تدوین برنامههای آموزش کارآفرینی کمک میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of effectiveness of “Guest Speaker” teaching method in entrepreneurship students
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Training and teaching entrepreneurship are done in variant methods and styles. One of these training methods is "guest speaker". Having entrepreneurs in class to talk about their success and failures can be used as "live" case, but it is necessary to assess effect of this training method. One way to assess an entrepreneurship teaching method is to evaluate its effect on "entrepreneurial intention". In this study, to evaluate the effectiveness of "guest speaker" in teaching entrepreneurship, a quantitative research has been used in University of Tehran to evaluate entrepreneurial intention of students before and after meetings with guest speaker entrepreneurs. Research findings show that "guest speaker" method for teaching entrepreneurship impact on the variable "personal desirability", "self-efficacy" and "collective-efficacy" that promotes students to act entrepreneurial behavior. These results will help policymakers develop entrepreneurship training programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا آراستی |
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هومان حیدری |
دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدحسن مبارکی | mohammad hassan
دانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52491_ca3bc4b3bf1a50475ed4004732fed3d6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات