این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۴۴۷-۴۶۵

عنوان فارسی پدیدارشناسی تجربیات و ادراکات کارآفرینان از پدیده کارآفرینی: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله در جهان امروز کارآفرینان منشأ تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، خدماتی، تجاری و غیره شده‌اند و محرک رشد و توسعه به‌شمار می‌روند. مطالعات زیادی در خصوص خصیصه‌های کارآفرینی و کارآفرینان انجام شده است؛ اما پژوهش درباره کشف و توصیف عمیق و ژرف‌نگرانه ادراکات و تجربیات کارآفرینان از پدیده کارآفرینی، چنانکه آن‌ها برای خود آن را معنا می‌کنند، بسیار اندک است. هدف اصلی این پژوهش کشف و توصیف عمیق تجربیات کارآفرینان از پدیده کارآفرینی است. روش انجام پژوهش از نوع کیفی و به شیوه پدیدارشناسی است. جامعه آماری پژوهش کارآفرینان برتر در حوزه‌های گوناگون صنعت، خدمات،‌ تجارت و غیره در شهر تبریز و در سال 1391 است. نمونه‌‌ها به صورت هدفمند انتخاب شدند و حجم آن با توجه به ماهیت پژوهش کیفی تا اشباع داده‌ها (16 نفر) ادامه یافت. داده‌ها از طریق مصاحبه عمیق گردآوری شد و با استفاده از روش پیشنهادی اسمیت (1995) تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان می‌دهد پنج مضمون کلی شامل زمینه کارآفرینی، وضعیت اقتصادی، ویژگی‌های روانشناختی، ویژگی‌های اجتماعی و تلقی از کارآفرینی پدیدار شدند و هریک از مضامین دارای چندین مضمون فرعی بودند. یافته‌های این مطالعه می‌‌تواند تصویری روشن از تجربیات کارآفرینان در زمینه کار آفرینی ارائه دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پدیدارشناسی، خطرپذیری، خلاقیت، کارآفرینی،

عنوان انگلیسی Phenomenology of experiences and entrepreneurs’ perceptions of entrepreneurship phenomenon; A qualitative study
چکیده انگلیسی مقاله In the current world, entrepreneurs are origin of great developments in industrial, servant and commercial contexts and are motivator of development. The main objective of this study was to explore and deeply explain the experiences of entrepreneurs about entrepreneurship phenomenon, as they perceive themselves. Research method was qualitative in the way of phenomenology. Population included supremo entrepreneurs of Tabriz in industrial, servant and commercial contexts at 1391. Through satiated sampling, 16 participants were selected purposefully. Data were gathered via deep interview and analyzed through method proposed by Smith (1995). Finally, 5 general contexts including entrepreneurship context, economy‚ psychological characteristics, and social characteristics were clarified. Each of these included several sub-contexts.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله creativity, entrepreneurship, Phenomenology, riskily

نویسندگان مقاله یوسف ادیب |
دانشیار رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

فاطمه مردان اربط | mardan arbat
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://jed.ut.ac.ir/article_52502_6e23026bdf27d71afbc2c1e356acce56.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات