این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۴۸۷-۵۰۷
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر فرایند نوآوری سیستماتیک در توسعه محصول جدید در شرکتهای کارآفرین فعال در حوزه زیست فناوری غذایی
چکیده فارسی مقاله
رشد روزافزون جمعیت جهانی و افزایش مصرف در میان مردم جهان به افزایش تقاضا برای غذا منجر شده است. توسعه محصول جدید در حوزه غذا با بهکارگیری روشی سیستماتیک در نوآوری به تبدیل ایدههای اولیه به محصولات و خدمات قابل فروش، مانند محصولات مهندسیشده ژنتیکی، به بازار میانجامد. روش این تحقیق آمیخته- اکتشافی (کیفی- کمی) است. در بخش کیفی، مصاحبه نیمهساختاریافته با 10 نفر از خبرگان به کار گرفته شد و در بخش کمی از 80 پرسشنامه استفاده شد که 64 نمونه آن عودت شد. جامعه آماری در بخش کیفی مدیران و اساتید دانشگاهی مطلع در حوزه توسعه محصول جدید و زیستفناوری غذایی و در بخش کمی اساتید دانشگاهی و کارشناسان و متخصصان مطلع در همین حوزه است. روش نمونهگیری در بخش کیفی گلوله برفی و در بخش کمی طبقهای- تصادفی است. نتایج پژوهش نشان داد که مراحل مختلف فرایند توسعه محصول جدید شامل توسعه مفهوم، طراحی، نمونهسازی، تولید انبوه و بازاریابی و فروش هستند که برای اولویتبندی عوامل فرعی در هرکدام از پنج مرحله از آزمون فریدمن بهره گرفته شد. تشکیل تیم توسعه محصول جدید، طراحی فرمولاسیون، تولید نمونه پیشآزمایشگاهی، مطالعات مالی و اقتصادی و قیمت به ترتیب در هریک از مراحل دارای اولویت بالاتری هستند. در نهایت پیشنهادهایی برای شرکتهای کارآفرین فعال در حوزه زیستفناوری غذایی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توسعه محصول جدید، زیستفناوری غذایی، شرکتهای کارآفرین،
عنوان انگلیسی
Identifying and prioritizing the factors affecting the systematic innovation process for new product development in entrepreneur firms active in food biotechnology
چکیده انگلیسی مقاله
As global population grows consumption by people around the world and correspondingly demand for food increase. Through using a systematic method for innovation, new product development (NPD) in food industry has made initial ideas to change into the salable products and services possible in the market (e.g. genetic engineered products). The research method was exploratory mixed type (qualitative-quantitative); at the qualitative section, semi-structured interviews with ten experts were carried and at the quantitative section 80 questionnaires were distributed which 64 questionnaires were returned. Managers, informed university professors and informed experts and specialists in the field of new product development constitute the statistical population of this research in qualitative and quantitative section. Sampling in qualitative is snowball method and in quantitative is random stratified method. Results demonstrated that NPD stages include concept development, design, prototyping, mass production, marketing and sale. Friedman test for prioritizing the sub-factors in each of the five stages showed that NPD team formation, formulation design, producing the pre-test sample, financial and economical investigations, and price were respectively effective on systematic innovation process in NPD. Suggestions have been presented based on the results for entrepreneurial firms which work in the field of food biotechnology.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آمنه کنعانی |
کارشناس ارشد دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدرضا میگون پوری | mohammad reza
استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52504_2913a36d18f5e615624b3c085b9e1c2c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات