این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۵۶۹-۵۸۸
عنوان فارسی
مدل کسبوکار نوآورانه B۲C برای شرکتهای پخش (مطالعه موردی: شرکت گلرنگپخش)
چکیده فارسی مقاله
در دهههای اخیر با رواج اینترنت، کسبوکارهای الکترونیکی به عنوان ابزاری برای سازماندهی مدل کسبوکار شناخته میشود. شرکتهای بسیاری برای تغییر مدلهای کسبوکار سنتی خود به مدل کسبوکار الکترونیکی برای کسب توان رقابتی بیشتر در دنیای پرتغییر و پرپیچیدگی فعلی تلاش میکنند. بر این اساس، این مقاله با هدف توسعه مدل کسبوکار نوآورانه B2C تدوین شده است. جامعه آماری این تحقیق شرکت گلرنگپخش است. برای اجرای این تحقیق از روش موردکاوی استفاده شد. ابزار اصلی گردآوری دادههای مصاحبه از نوع عمیق است و علاوه بر آن از بررسی اسناد و مدارک و بررسی چکلیستها اطلاعات گردآوری شد. در بخش مصاحبه، با 28 نفر از مدیران ارشد و میانی واحدهای مالی، بازاریابی و فروش (محصولات شوینده، غذایی و سلولزی) و رئیس برندهای این شرکت در خصوص روند فعالیت این شرکت مصاحبهای با نمونهگیری هدفمند تا مرحله اشباع نظری صورت گرفت. در این تحقیق، از مدل کسبوکار اوستروالدر به عنوان مدل مبنا استفاده شد و در ادامه با کدگذاری باز و محوری در قالب نه حوزه، مدل کسبوکار شرکت گلرنگپخش تدوین شد و عناصر نوآورانه مدل کسبوکار این شرکت مشخص شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گلرنگپخش، مدل کسبوکار، مدل کسبوکار نوآورانه،
عنوان انگلیسی
Innovative business model for B2C distribution's companies (Case Study: Golrang-pakhsh)
چکیده انگلیسی مقاله
Today, every enterprise needs to have its own business model. A business model explains what exactly the costumers want, how they want it and how the company can satisfy them. This can actually leads to the industry's competitive advantages and help the enterprises to revive them. In the late decades the prevalence of e-commerce leads it to be known as a tool to organize the business and so many enterprises try to exchange their existing business model to the new e-business model to obtain competitive advantages in today's complex environment. Accordingly, this paper aims at developing innovative B2C business model has been developed.The research is part of Golrang-pakhsh Co. To implement this method ofcase studies was used. The main tool for collecting data from in-depth interviews, and in addition the analysis of documents and survey data were collected. In interviews with senior and middle managers of financial, marketing and sale with purposive sampling with 28 of the top and middle managers of the company were interviewed. So, in this research we concentrate on finding its own innovative B2C business model and help it maintain its competitive advantage.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Business model, Golrang-pakhsh, innovative business model
نویسندگان مقاله
علی مبینی دهکردی | mobini dehkordi
دانشیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهران رضوانی |
استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی داوری |
استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فاطمه فروزان |
کارشناس ارشد کارآفرینی
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52508_498629361bafa1f966018ac034ca3ac3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات