این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۱۹۱-۲۱۰
عنوان فارسی
تبیین نقش عوامل محیطی در توسعه کارآفرینی در بخش عمومی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش شناسایی عوامل محیطی مؤثر بر توسعه کارآفرینی در بخش عمومی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شهرداری و شهروندان هستند. برای بررسی عوامل محیطی و سنجش کارآفرینی نمونه آماری شامل 220 نفر از کارکنان شهرداری و برای سنجش عملکرد شهرداری (رضایت شهروندان) نمونهای شامل200 نفر از شهروندان انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه و برای تحلیل دادهها از رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها نشان میدهند که عوامل محیطی روابط متفاوتی با کارآفرینی در شهرداری داشتند. محدودیتهای قانونی، مداخلات سیاسی، افق زمانی کوتاهمدت، فاصله قدرت، پرهیز از بیاطمینانی، تقدیرگرایی و فردگرایی مانع توسعه کارآفرینی و قابلیت رؤیت عمومی (توجه رسانهها)، رقابت و تکنولوژی مشوق کارآفرینی هستند. در نهایت، کارآفرینی عمومی با عملکرد بخش عمومی (رضایت شهروندان) رابطه مثبت دارد و به بهبود آن منجر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شهرداری، عملکرد، عوامل محیطی، کارآفرینی، کارآفرینی عمومی،
عنوان انگلیسی
The Role of Environmental Factors in Entrepreneurship Development in the Public Sector
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to study the role of environmental determinants in entrepreneurship in the public sector. This is an applied and descriptive-correlation study. The statistical population is Tehran Municipality's employees and clients. A sample of 220 municipal employees and a sample of 200 citizens were selected to evaluate the role of environmental factors in entrepreneurship and municipality's performance (citizen satisfaction) respectively. Questionnaires were used for data collection and the data was analyzed using regression and structural equation model. The findings showed that environmental determinants have different effects on entrepreneurship. Legal constraints, political interventions, short-term time horizon, power distance, uncertainty avoidance, Fatalism, individualism, were negatively associated with entrepreneurship and entrepreneurship are hampered. Public visibility (media attention), competition and technology were positively associated with entrepreneurship and incentives entrepreneurship. Finally, public entrepreneurship has a positive relationship with public sector performance (satisfaction of citizens) and will lead to its improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
یوسف وکیلی |
دکتری مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید مهدی الوانی | seyed mehdi
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52058_ebc5366f97d4cdfbee628ac3252e9fb4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات