این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۲۱۱-۲۲۹
عنوان فارسی
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانکها با متغیر میانجی بازارگرایی
چکیده فارسی مقاله
کارآفرینی پدیدهای نوین در اقتصاد است که در گسترهای وسیع و در تعاملی چندسویه با بازارگرایی نقشی تعیینکننده در بهبود و ارتقای عملکرد سازمان ها ایفا میکند. این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، از نوع توصیفی است. هدف از انجام این پژوهش ارزیابی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانکها با درنظرگرفتن بازارگرایی بهعنوان متغیر میانجی در رابطه بین این دو متغیر است. به این منظور، سه فرضیه تدوین شد. برای گردآوری اطلاعات لازم به منظور آزمون فرضیهها، از پرسشنامهای استاندارد حاوی 37 پرسش در 11 بعد استفاده و بین 234 نفر از مدیران بانکهای دولتی و خصوصی در سطح استان گیلان، بهعنوان جامعه آماری تحقیق، توزیع شد. برای تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از روش تحلیل عاملی و تحلیل مسیر بهره گرفته شد. نتایج آزمون فرضیههای تحقیق ضمن تأیید تأثیر بازارگرایی بر عملکرد نشان داد که بهطورکلی بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد بهصورت مستقیم و همینطور بهواسطه بازارگرایی و بهطور غیر مستقیم نیز رابطه معناداری وجود دارد و متغیر بازارگرایی بر این رابطه تأثیر بسزایی میگذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازارگرایی، عملکرد، گرایش کارآفرینانه،
عنوان انگلیسی
The Impact of Entrepreneurial Orientation on Performance of Banks with Emphasis on the Role of Market Orientation as Mediator
چکیده انگلیسی مقاله
Entrepreneurship as a new phenomenon in the economy, in a broad and multi-way interactive orientation, plays a decisive role in improving the performance of organizations. This research is applied and descriptive. The purpose of this study was to evaluate the effect of entrepreneurial orientation on performance of banks considering market orientation as a mediator between these two variables. To this end, three hypotheses were formulated. To gather the necessary data to test the hypothesis, a standard questionnaire containing 37 questions in 11 aspects was distributed among 234 executives of public and private banks in Guilan province. Factor and path analysis were used to analyze the data and test the hypotheses. While confirming the impact of market orientation on performance, the results also showed that there is a significant relationship between entrepreneurial orientation and performance directly and indirectly (through market orientation) and market orientation has a major impact on this relationship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Entrepreneurial Orientation, market orientation, Performance
نویسندگان مقاله
سید محمد رضا حسینی مقدم | seyed mohammad reza hosseini moghadam
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، گرایش کسبوکار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، کارشناس مسئول اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید رضا حجازی | seyed reza
عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52059_c71eacff0f4151fc999387d34c052bd4.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات