این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۲۶۷-۲۸۷
عنوان فارسی
تدوین نشانگرهای کارآفرینی دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی
چکیده فارسی مقاله
با وجود اهمیت کارآفرینی دانشگاهی، بسیاری از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به اطلاعات و سنجههای دقیق و معتبر برای پایش و ارزشیابی فعالیتهای مرتبط با کارآفرینی دانشگاهی دسترسی ندارند. نشانگرهای کارآفرینی دانشگاهی را میتوان مانند واحدهای اطلاعاتی راهبردی در برنامهریزی توسعه کارآفرینانه دانشگاهی مد نظر قرار داد؛ از این رو این پژوهش با هدف شناسایی و اعتبارسنجی مجموعهای نمایا از نشانگرهای کارآفرینی دانشگاهی در حوزه آموزش عالی کشاورزی به عنوان واحدهای اطلاعاتی راهبردی در برنامهریزی توسعه دانشگاهی انجام شد. برای دستیابی به هدف تحقیق از فن دلفی در سه دور بهره گرفته شد. بر این پایه، رویهمرفته از هجده خبره برای مشارکت در انجام مطالعه دلفی کمک گرفته شد و سرانجام با بهرهگیری از فرایند تحلیل سلسلهمراتبی و تاپسیس 63 نشانگر در قالب پنج مؤلفه دستهبندی و رتبهبندی شد: 1. سرمایهگذاری در کارآفرینی دانشگاهی (9 نشانگر)، 2. فعالیت کارآفرینی دانشگاهی (10 نشانگر)، 3. عملکرد فعالیتهای کارآفرینی دانشگاهی (19 نشانگر)، 4. بهرهوری کارآفرینی دانشگاهی (9 نشانگر) و 5. نتایج و پیامدهای کارآفرینی دانشگاهی (16 نشانگر).
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Formulating Indicators of Academic Entrepreneurship in Higher Agricultural Education
چکیده انگلیسی مقاله
In spite of the importance of academic entrepreneurship, universities and higher education institutions lack accurate information and measures to monitor and evaluate activities of academic entrepreneurship. Indicators of academic entrepreneurship could be used as units of strategic information for planning entrepreneurial university development. Thus, this research aimed to identify and validate a set of representative indicators of academic entrepreneurship in higher agricultural education. To that end, the Delphi technique was designed to be developed in three rounds. Finally, using AHP and TOPSIS, the five categories of indicators of academic entrepreneurship was ranked, including: (1) investment in academic entrepreneurship (9 indicators), (2) total activities of academic entrepreneurship (10 indicators), (3) performance of academic entrepreneurship (19 indicators), (4) productivity of academic entrepreneurship (9 indicators), and (5) impacts of academic entrepreneurship (16 indicators).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدشریف شریف زاده | mohammad sharif
دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
غلامحسین عبد الله زاده | abd allah zadeh
استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52062_04e5fcb34682ae491fe086587915c3b2.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات