این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۳۶۹-۳۸۸
عنوان فارسی
ارزیابی شاخص های دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران بر اساس روش فازی
چکیده فارسی مقاله
دانشگاه کارآفرین مفهومی جذاب و معرف دانشگاه هایی است که فرصتها، رویهها، فرهنگها و محیط های سودمندی را به منظور ترغیب و پذیرش کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان فراهم میآورند. دانشگاه کارآفرین مکانی است که کارآفرینی بخشی از اساس نهادی آن است. در واقع، ظهور دانشگاه کارآفرین پاسخی به اهمیت روزافزون دانش در نظام ملی و منطقه ای نوآوری و ادراک جدید از دانشگاه است. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی شاخصه ای دانشگاه هزاره سوم (دانشگاه کارآفرین) در دانشگاه مازندران از طریق سیستم استنتاج فازی است. روش این پژوهش از نظر نحوه گردآوری دادهها، روش پیمایشی و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق 75 نفر از استادان، متخصصان و مسئولان دانشگاه مازندران بودند، که برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده شد. در تحقیق حاضر، برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه دانشگاه کارآفرین گیب (2012) و به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون فرضیه فازی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که ویژگیها و شاخصهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران مؤلفه های چشم انداز، مأموریت و استراتژی دانشگاه؛ حاکمیت و اداره دانشگاه، ساختار و طرح سازمانی، چندرشته ای و فرارشته ای، قدرت نفوذ و استفاده از منابع متنوع، مدیریت ذینفعان و ارزشهای جامعه، دانشآموختگان، انتقال دانش، مرکز رشد، تأمین مالی مخاطرات در شرکتهای مشتق از دانشگاه، بینالمللی سازی و در نهایت آموزش کارآفرینانه و آموزش سرمایه گذاری در سطح نامناسبی قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش عالی، دانشگاه کارآفرین، دانشگاه هزاره سوم، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Evaluation of Indexes of Entrepreneurial University With an Emphasis on Fuzzy Inference in University of Mazandaran
چکیده انگلیسی مقاله
The 'entrepreneurial university' is a personable concept which defines those universities providing opportunities, practices, cultures and environments to encourage student and graduate to entrepreneurship. They are universities where entrepreneurship is institutionalized in them. Indeed, the emergence of entrepreneurial university is a response to increasingly important of knowledge in local and national innovation system and new perception of university. The purpose of the present research is to evaluate Indexes and Features of the university of third millennium (entrepreneurial university) in university of Mazandaran, with fuzzy inference analysis. The study is an applied research the data was collected using survey method. Statistical population includes 75 persons of professors, specialists and administrators in Mazandaran University. The data was collected using Entrepreneurial University questionnaire designed by Gibb (2012) and analyzed by fuzzy hypothesis test. The findings showed that indexes and features of the entrepreneurial university in University of Mazandaran including vision, mission, strategy, governance, organizational structure, multidisciplinary and trans-disciplinary, leverage, public value and stakeholder engagement, alumni, knowledge transfer, incubation, venture funding of companies affiliated with the university, internationalization, and enterprise entrepreneurship education are in not desirable level.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین صمدی میارکلایی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، قائمشهر
حسنعلی آقاجانی |
دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
حمزه صمدی میارکلایی |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://jed.ut.ac.ir/article_52066_787d9da9e133986d7d5a77435d325d9d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات